• پرتال قدیم

مقالات

شهردار ارومیه خبر داد: کلنگ زنی خط مترو تا 6 ماه آینده
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه خبر داد: کلنگ زنی خط مترو تا 6 ماه آینده

اشاره: حمل و نقل شهری یکی از مهمترین مسائلی است که در همه دوره ها در برنامه ریزی شهری مورد توجه قرار گرفته است. در طول تاریخ حمل و نقل، بین شهری و انواع خدمات حمل و نقلی با توسعه نواحی شهری ارتباط متقابل و تنگاتنگی وجود داشته است و در این واقعیت که در طول تاریخ تمدن سکونتگاههای بشری همواره به شدت تحت تأثیر گونه رایج جابه جایی عصر خود بوده اند، جای هیچ گونه تردیدی نیست.
با رشد و گسترش بی رویه شهرها و در نظر گرفتن ارتباط منطقی بین برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی حمل و نقل، مشکلات عدیده ای ایجاد شد و شهرسازان و برنامه ریزان نوگرا به مطالعه ی راهکارهایی برای تغییر وضعیت پرداختند.
در این شرایط مفهوم « توسعه با محوریت حمل و نقل عمومی » شکل گرفت. امروزه توسعه ی محدوده های شهری بر مبنای حمل و نقل عمومی، یکی از مهمترین مباحث توسعه ی شهری است و با برنامه ریزی در این مورد می توان گام های مؤثری در توسعه شهری برداشته شود.
یکی از شبکه های حمل و نقل عمومی، شبکه مترو است که نقش بسزایی در کاهش ترافیک و سرعت حمل و نقل دارد.
شهردار ارومیه با بیان اینکه وجود خط مترو در شهر ارومیه یکی از نیازهای 10 تا 15 سال آینده این شهر است، گفت: هزینه ایجاد یک متر خط مترو با تجهیزات 120 میلیون تومان است.
محمد حضرت پور به انجام مذاکرات اولیه با یک شرکت ترک برای احداث خط تراموا در ارومیه اشاره کرد و افزود: فاز اول این خط از فلکه جیران تا میدان انقلاب خواهد بود.
شهردار ارومیه افزود: برای احداث تراموا در خیابان امام (ره)، بلوار 17 شهریور و خیابان شهید طالقانی 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: هزینه احداث خط مترو بسیار بالا است، اما امیدواریم تا آبان و آذرماه سالجاری کلنگ زنی مترو را آغاز کنیم.

Print
1692
try to be succesful by your own skill..
دی ان ان