• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

آبیاری شبانه فضای سبز راهکاری برای صرفه جویی در مصرف آب/40 درصد آبیاری فضای سبزی شهری به صورت مکانیزه انجام می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آبیاری شبانه فضای سبز راهکاری برای صرفه جویی در مصرف آب/40 درصد آبیاری فضای سبزی شهری به صورت مکانیزه انجام می شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه :

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ بهمن تمجیدی اظهار کرد:  آبیاری فضای سبز شهری با وجود شرایط تغییرات اقلیمی؛ خشکسالی، افزایش دمای هوا، کمی بارش ها و کمبود منابع آبی  از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و مشکلی در این خصوص در این مقطع وجود ندارد. 
به گفته وی آبیاری فضای سبز شهری ارومیه  در طول شبانه روز انجام می شود اما با هدف مدیریت هرچه بیشتر منابع آبی و بدلیل بالا بودن تبخیر و تعرق از سطح زمین و گیاهان و از بین رفتن  درصد بالایی از آب مورد نیاز از این طریق آبیاری فضای سبزبه صورت شبانه  تا حد امکان انجام می شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه در ساعات اوج مصرف با هدف صرفه جویی در مصرف آب آبیاری فضای سبز انجام نمی شود، اظهار کرد:  آبیاری فضای سبز شهری با همکاری سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی انجام می شود که نهایت تشکر و قدر دانی از این سازمان  را اعلام می دارم.
وی با اعلام این که توسعه سیستم های آبیاری با هدف کاهش مصرف در فضای سبز شهری انجام می شود، عنوان کرد:  در حال حاضر 40 درصد از آبیاری فضا سبز شهری به صورت مکانیزه  انجام می شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به خشک شدن برخی برگ های درختان افرا و چنار در سطح شهر ارومیه، بیان کرد:  خشک شدن برگ های این درختان ارتباطی با عدم آبیاری ندارد و برگ های این درختان بدلیل افزایش دما شروع به خشک شدن می کنند و در صورت مساعد شدن دوباره دما شاهد جوانه زدن برگ ها این درختان در این فصل هستیم.

Print
242 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان