• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

احیای باغ شهر ارومیه با خرید باغ های توت و گردو در شهر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

احیای باغ شهر ارومیه با خرید باغ های توت و گردو در شهر

ابتدا بفرمایید سرمایه گذاری در شهر ارومیه باید چه روندی را طی کند؟

 در این راستا شیوه نامه ای برای چگونگی جذب و همکاری با سرمایه گذاران تنظیم شده و به تمام شهرداران کشور ابلاغ شده است، و بر اساس این شیوه نامه در شورای اسلامی شهر تصمیم گیری شده و در مورد رعایت شیوه نامه و چگونگی جذب سرمایه گذاری به شهردارارومیه تفویض می شود سپس نحوه سرمایه گذاری ابتدا در کمیسیون بررسی و بعد به کمیسیون عالی سرمایه گذاری به ریاست شهردار ارجاع داده شده و بعد از طی شدن این مراحل با رعایت مفاد شیوه نامه ای، شهردار با سرمایه گذار داخلی و خارجی وارد مذاکره می شود.

طی این چند سال اخیر چرا شهر ارومیه از وجود سرمایه گذاری خارجی و حتی داخلی و همچنین گردشگر بی بهره بود؟

متاسفانه عدم تفاهم و همکاری بین نهاد های مختلف باعث شده بود ارومیه از حضور سرمایه گذاران  و گردشگران بی نصیب بماند.

و چه عواملی باعث شد که هم اکنون این موانع برسرراه جذب سرمایه گذارو گردشگر برداشته شود ؟

ايجاد زير ساخت هاي لازم ازعوامل ضروري براي جذب گردشگران وسرمايه گذاران درارومیه است که در این راستا همكاري دستگاه هاي مرتبط و جذب حداكثري سرمايه گذار داخلي و خارجي و نيز مشاركت مردمي و در نهايت كشاندن پاي گردشگران به اروميه بارا ه اندازی شرکت سرمایه گذاری شهر داری ارومیه و همچنین با آغاز دور چهارم شوراي اسلامی اروميه و ايجاد كميسيون سرمايه گذاري،مشاركت و گردشگري به شدت درحال پیگیری است .

با توجه به اینکه شهر ارومیه بعلت وجود دریاچه ارومیه ، باغات سرسبز و رود خانه های دایمی آن به خودی خود جاذب گردشگر است و با وجود این نعمت خدادادی در راستای جذب به شهر، شورای اسلامی شهر ارومیه چه برنامه های در دست مطالعه دارد؟

احیای توتستان ها و باغات گردو در داخل شهر ارومیه از طریق خرید آن توسط شهرداری، ساخت شهر بازی مدرن در منطقه جانوسلو، تمرکز بر مطرح کردن روستای بند به عنوان یک دهکده توریستی، ایجاد یک سری زیر ساخت ها در جاده امامزاده و ساحل سازی رودخانه شهر چای ارومیه ازمیدان آذربایجان تا اواسط روستای بند به صورت اختصاص دادن آن به مسیر های برای دوچرخه و پیاده روی از جمله برنامه های شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای جذب گردشگر با مشارکت سرمایه گذاران است.

 از آن جایی که روستای بند خارج از محدوده شهر ارومیه است چگونه برای مطرح کردن آن به عنوان یک دهکده توریستی و جذب گردشگر برنامه دارید؟

بله، با تمام این تفاسیراین روستا به عنوان یک دهکده توریستی در شورا تصویب شده است و سعی است با مشارکت ارگانهای ذیربط از جمله سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساماندهی این روستا به ویژه خیابان آن و همچنین ایجاد یک سری امکانات از جمله پارک آبی، ایجاد غرفه های صنایع دستی برای جذب هر چه بیشتر گردشگر اقدمات مثبتی برداشته شود و همچنین با توجه به قرار گرفتن روستای امامزاده در خارج از محدوده شهر شورای سعی دارد ابتدا از طریق کمسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی این روستا وارد محدوده شود و سپس اقدامات لازم در آن در جذب گردشگر صورت گیرد.

با توجه به اینکه ساخت باغ شهر ارومیه یکی از الزامات تحقق شهر سالم و قابل زیست است چه برنامه برای احیای باغات ارومیه دارید؟

از آن جایی که رعایت نکردن الگوهای پایدار زیست محیطی ، ساخت و سازهای بی‌رویه و تخریب باغ‌ها باعث از میان رفتن بافت اصلی شهر و کاهش تدریجی پوشش فضای سبز باغات شده است در نتیجه در راستای حفظ و احیای باغات ارومیه برنامه های از جمله خرید باغات توت و گردوی شهر دردستورکار شورا و شهرداری ارومیه قرار دارد.

جذب گردشگر چه پیامد های مثبتی را برای شهر ارومیه به ارمغان خواهد آورد؟

با توجه به اینکه در كشورهاي توسعه يافته، گردشگري به یکی از بزرگترين منابع درآمدزایی تبديل شده است در نتیجه با ورود هر گردشگر چندین فرصت شغلي با خود به همراه داشته و براي جذب حداكثري گردشگربايد نگاه به اين مقوله تغيير يافته و براي پولي كه گردشگر با خود مي آورد باید برنامه ريزي های صورت بگیرد.

Print
1429 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان