• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان برقرار می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ارتباطات الکترونیکی هوشمند بین سامانه های شهرداری و نظام مهندسی ساختمان برقرار می شود

به گزارش مدیرت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ شهرداری ارومیه، در این جلسه که به میزبانی سازمان فاوا شهرداری ارومیه با حضور دکتر دیلمقانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیر آی‌تی آن حوزه و همچنین مدیر عامل و کارشناسان مربوطه سازمان فناوری اطلاعات و شهرداری برگزار شد در خصوص امکان برقراری ارتباط سیستمی و تعامل دو طرفه در راستای حذف کاغذ و تسریع در ارائه خدمات بهینه به شهروندان محترم تاکید شد.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ابتدای جلسه به ضرورت شفاف‌سازی امور و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان اشاره کرد و سپس به چالش‌های پیش‌روی نظام مهندسی و اقداماتی که در راستای ارائه خدمات بهینه در این سازمان برنامه ریزی و هدف گذاری شده پرداخت.

 دکتر دیلمقانی افزود: هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تصمیم و عزم جدی در راستای ایجاد بهینه الکترونیک و اصلاح فرایندهای مربوطه دارد.

دکتر دیلمقانی اعلام آمادگی و علاقمندی خود را جهت تعامل در تمامی حوزه‌ها با شهرداری ارومیه اعلام و موضوعات و پیشنهادات چون  الکترونیکی نمودن فرآیند تهیه نقشه، الکترونیکی نمودن فرایندهای سازمانی فی مابین دو مجموعه، الکترونیکی نمودن مکاتبات بین سازمانی و گزارشات خلافی را به عنوان شروع همکاری مطرح کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه ضمن خوشامدگویی به دکتر دیلمقانی و همکاران ایشان عنوان داشت که هدف از این جلسه و دعوت از ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و بررسی راهکارهای ارتباط سیستمی هوشمند فی مابین دو مجموعه در راستای ارائه خدمات غیرحضوری بهینه به شهروندان و اشتراک دیتا و اطلاعات و برقراری معماری تعامل پذیری بین سازمانی است.

اسدپور در ادامه به اقدامات زیرساختی انجام شده سازمان فناوری اطلاعات شهرداری طی چند سال گذشته اشاره نموده و افزود علاوه بر سایر اقدامات زیر ساختی و نرم افزاری که صورت گرفته یکی از مهمترین اقدامات که طبق برنامه ریزی و هدف‌گذاری در محدوده زمانی مشخص، در مجموعه بزرگ شهرداری جلو بردیم تجمیع دیتا و اطلاعات در حوزه های مختلف در قالب مگادیتا و ایجاد پلتفرم یکپارچه ارائه خدمات بوده است بطوری که مجموعه شهرداری در حال حاضر آمادگی لازم برای اشتراک دیتا و اطلاعات و تبادلات الکترونیکی با تمام ارگان های خدمات رسان را دارد.

وی افزود: با عنایت به بسترسازی زیرساختی و نرم افزاری طی سالیان گذشته سال ۹۹، سال طلایی برای توسعه خدمات غیرحضوری و ارائه سرویس های شهروندی در شهرداری ارومیه خواهد بود.طبق هدف گذاری انجام شده حدود ۷۰ درصد خدمات شهرداری در حوزه مناطق پنجگانه که  بیشترین مراجعات مردمی را دارد غیر حضوری صورت خواهد گرفت و همچنین بخشی از فرآیندهای زائد اداری نیز در راستای آسایش مردم حذف خواهد شد.

اسدپور خاطرنشان کرد:  هم اکنون استعلامات شهرسازی واعلام ضوابط و تراکم و غیره به صورت غیرحضوری بر روی پرتال khedmat.urmia.ir ارائه میگرد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید تلاش کنیم تا پایان سال بخش عمده‌ای از فرآیند صدور پروانه ساختمانی که امکان الکترونیکی شدن دارد به صورت غیر حضوری ارائه گردد.

رییس سازمان فاوای شهرداری در ادامه بیان کرد: در راستای ایجاد معماری تعامل‌پذیری بین سازمانی شهرداری ارومیه، برقراری تعامل بین سامانه‌های اداره کل ثبت اسناد، ثبت احوال، اداره پست ،تامین اجتماعی و اداره راه شهرسازی و سایر دستگاه خدمت‌رسان را در برنامه‌کاری دارد چرا که بخش عمده‌ای از وقت شهروندان محترم در مراجعه حضوری به این دستگاه ها صرف می‌شود البته در مجموعه مناطق شهرداری بهینه سازی فرآیندها و الکترونیکی نمودن کارها با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

Print
555 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان