• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ارومیه جز اولین شهرهای کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری/دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی می شوند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ارومیه جز اولین شهرهای کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری/دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی می شوند

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در آیین رونمایی از سامانه شهروندسپاری شهرداری منطقه سه ارومیه اظهار کرد:  شهر و شهرداری هوشمند جز اولویت های مدیریت شهری است و اقدامات بسیار خوبی را آغاز کرده ایم و این مسیر ادامه خواهد داشت.
وی افزود: توسعه خدمات غیرحضوری را در برنامه های خود قرار داده ایم و در فاز اول استعلامات شهرسازی مناطق به صورت الکترونیکی انجام می شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: پیش از این دو منطقه یک و پنج شاهد افتتاح سامانه شهروندسپاری بودند که در تلاشیم تا پایان مردادماه دو منطقه دو و چهار را نیز تحت پوشش این سامانه قرار دهیم.
اسدپور تصریح کرد: در شش ماهه دوم و در فاز دوم ارائه خدمات غیرحضوری در مناطق شهرداری، مباحث دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت را نیز پیش بینی کرده ایم که به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گیرد.
وی ادامه داد:همچنین با نظام مهندسی ساختمان نیز نشست های تخصصی برگزار شده تا ارتباط سیستمی با آنها، اداره کل ثبت اسناد و حوزه های ذینفع برقرار شود.
اسدپور تأکید کرد: در حوزه ایجاد شهر هوشمند، این موضوع زمانی تحقق می یابد که زنجیره اکوسیستم شهر همه با هم همراه باشند و پس از آن است که می توان مدیریت یکپارچه شهری را متصور شد.
وی عنوان کرد: طبق آمار در شهرداری مناطق پنج و یک از زمان رونمایی سامانه شهروندسپاری تاکنون چهارهزار و 661 استعلام انجام گرفته و از آنجایی که برای هر استعلام حداقل سه مرتبه مراجعه به شهرداری نیاز است، می بینیم که گامهای بلندی در راستای رفاه مردم و کاهش مراجعات برداشته شده است.
به گفته اسدپور در سطح کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری، ارومیه جز اولین شهرهاست.
وی همچنین یکی از اقدامات مناسب در حوزه شهروندسپاری را گسترش امکان ارائه خدمات به شهرهای اقماری شهرستان( نوشین شهر، قوشچی، سرو و سیلوانا) برشمرد و ادامه داد: دفاتر اسناد رسمی این شهرها آموزش های لازم را دیده اند و ما نیز این امکان را فراهم کرده ایم که در بحث نقل و انتقال، استعلام بانک و ادارات تمامی امور به صورت الکترونیکی و برای اولین بار در سطح کشور به این شیوه و در این سطح انجام شود.

اسدپور تصریح کرد: با افتتاح فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه آمادگی راه اندازی مرکز کنترل ترافیک با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک را داریم و در این راستا به صورت آزمایشی دوربین های کنترل ترافیک و ثبت تخلفات در بلوار باهنر نصب و راه اندازی شد.
وی تجاری سازی پروژه فاخر فیبرنوری اختصاصی شهرداری را جز اهداف اولویت دار برشمرد و عنوان کرد: در خصوص درآمدزایی از فیبرنوری مذاکراتی با سایر ارگانها و دستگاهها انجام گرفته است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در همین رابطه خاطرنشان کرد: کاهش هزینه ها و صرفه جویی نیز جز مزایای پروژه فیبرنوری برای شهرداری است اما با fcp ها و سایر کلانشهرها نیز نشست هایی برگزار می کنیم که در راستای درآمدزایی برای شهرداری نتایج مثبتی را رقم می زند.

Print
213 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان