• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

از مشاور ارشد شدن وحید عباسی مجرب تا خداحافظی بازنشستگان از سیستم شهرداری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

از مشاور ارشد شدن وحید عباسی مجرب تا خداحافظی بازنشستگان از سیستم شهرداری

نیم نگاهی به انتصابات اخیر شهرداری ارومیه؛

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور  اخیراً با توجه به ضرورت چابکسازی واحدهای تابعه شهرداری و همچنین با عنایت به بازنشسته شدن تعدادی از مدیران ارشد و میانی دست به تغییراتی زد تا بهبود در روند عملکرد شهرداری ارومیه را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

در یکی از مهمترین تغییراتی که توسط حضرت پور به وقوع پیوست شهردار جهادی، پرتلاش و بسیار موفق منطقه 5 ارومیه را با توجه به درخواست خودش از این منطقه جدا و به عنوان مشاور ارشد مالی خود منصوب کرد و به وی اختیارات بسیاری در حوزه های مالی جهت بررسی و نظارت بر تمامی موارد امور مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری داد.

وی پیش از شهرداری منطقه 5 در شهرداری منطقه یک ارومیه و به عنوان مدیر این منطقه فعالیت می کرد که کارنامه درخشان وی در هر دو منطقه، نشانگر سطح بالایی از علم، تخصص و تعهدی است که به امور محوله خویش دارد.

همچنین با توجه به جدایی وی از مدیریت منطقه 5 ، محمد حضرت پور که گزینه های محدودی با توجه به اهمیت این منطقه و ضرورت انتصاب مدیری جهادی و شبانه روزی جهت دیده نشدن خلأ و عدم حضور عباسی در منطقه 5 داشت، طی حکمی داریوش نوری پرتلاش در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری را جهت ادامه خدمت و تداوم مدیریت و با ارتقاء جایگاه وی به سمت مدیریت منطقه 5 منصوب کرد. مدیری که در جدیت و نظم و انضباط اداری جزء نمونه های شهرداری است.

همچنین با توجه به جدا شدن نوری از سازمان عمران ضروری بود فردی دیگر از خانواده حوزه عمران شهرداری و با تخصص و تجربه لازم این سازمان بسیار مهم را تحویل بگیرد و محمد حضرت پور کسی جز علی معصومی پرتلاش در کارخانه ایمن بتن و بسیار موفق در دهکده گردشگری چی چست را مناسبت مدیریت این سازمان ندید تا با اعتمادی مضاعف همزمان مدیریت سازمان عمران و بازآفرینی و کارخانه ایمن بتن را به وی بسپارد. با توجه به هماهنگی هرچه بیشتر بین وی و زوار معاون عمرانی شهرداری ارومیه، قطعا موفقیت های چشمگیری در انتظار این سازمان است که نتیجه ای جز عمران و آبادانی شهر ندارد.

یکی دیگر از تغییرات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری بود که بهنام بشارت رییس اداره تاکسی رانی شهرداری با انتقال به یکی از سازمانهای مهم شهرداری، یعنی سازمان حمل و نقل و ترافیک مسئولیت ریاست این سازمان را برعهده بگیرد و جای خود در تاکسیرانی را به قائم مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بدهد. اژدر حسینی پیش از این نیز سابقه مدیریت در تاکسیرانی شهرداری را در رزومه خود دارد. همچنین علی خلیل وند ریاست سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز معاون شهرسازی منطقه 2 شهرداری شد.

طی ماه گذشته همچنین صفایی پور  رییس و علیپور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به مقام بازنشستگی نائل آمده بودند. فرهنگ صفایی پور در تغییر و تحولات جدید جای خود را به ریاست حوزه شهردار یعنی ناصر رکاب داد تا پس از 30 سال خدمت صادقانه و خالصانه با شهرداری ارومیه خداحافظی کند. صفایی پور در رزومه خود مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل و معاونت مناطق شهرداری را نیز دارد.

علیپور معاون سازمان نیز با بازنشستگی جای خود را به قائم مقام باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری یعنی مصطفی میلانی داد. مصطفی میلانی همچنین همزمان با سرپرستی معاونت فرهنگی، قائم مقامی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را متصدی شد. میلانی قبل از قائم مقامی در باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری، مدیریت فرهنگسرای طاها شهرداری را برعهده داشت و علیپور نیز قبل از بازنشستگی در مقام معاونت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، معاون سازمان مدیریت پسماند بود.

ریاست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یعنی ناصر رکاب نیز پیش از ریاست بر حوزه شهردار، در رزومه خود مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل، مدیریت روابط عمومی معاونت عمران و سازمان عمران را داراست و آشنا با مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

یکی دیگر از بازنشستگان شهرداری در طی یکماه اخیر همچنین حجت الاسلام والمسلمین بیوک یوسفی بود. یوسفی روابط گسترده و فراتر از روابط و ضوابط اداری با پرسنل شهرداری داشت و وی را به عنوان ریش سفید و بزرگ مجموعه همه اعم از مدیران و کارکنان قبول داشتند. وی که مسئولیت دبیری شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری ارومیه و ریاست ستاد اقامه نماز این مجموعه را برعهده داشت و یکی از محبوبترین روحانیون سطح شهر و شهرداری نیز محسوب می شود، جای خود را به حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مؤمن داد، وی تحصیلات تخصصی دانشگاهی داشته و مدرک دکترای تخصصی دارد. 

با توجه به قبول مسئولیت رکاب در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، انتظار می رفت یکی از نیروهای مورد اعتماد،  صادق، مدیر و پاکدست شهرداری به ریاست حوزه شهردار برسد. محمد حضرت پور در این راستا کسی جز غلامرضا حافظی را نخواست که انتخاب کند و کسی جز وی نیز به معنای حقیقی کلمه نمی توانست این مسئولیت بسیار بسیار مهم، خطیر و کلیدی را بپذیرد. از این رو با حکمی، وی از ریاست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی به ریاست حوزه شهردار انتقال یافت و جای خود را به مشاور شهردار ارومیه، رسول حاجی بیگی با تجربه داد.

حافظی پیش از ریاست بر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، شهرداری منطقه 2 و ریاست حوزه شهردار را نیز در کارنامه خود داراست و حاجی بیگی نیز پیش از مشاور بودن، مدیریت شهرداری منطقه 3 و ریاست سازمان عمران، میادین  و موتوری شهرداری را در رزومه خود دارد.

Print
645 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان