• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اضافه شدن قابلیت های جدید به سامانه جستجوی متوفیان ارومیه/ امکان برگزاری مراسمات ترحیم به صورت مجازی فراهم شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اضافه شدن قابلیت های جدید به سامانه جستجوی متوفیان ارومیه/ امکان برگزاری مراسمات ترحیم به صورت مجازی فراهم شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به سامانه جستجوی متوفیان شهر ارومیه اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات طی دو سال گذشته اقدام به طراحی و ارائه سامانه جستجوی متوفیان شهر ارومیه کرده بود.
وی افزود: این سامانه به دو شیوه ورود از سایت خدمت و یا نصب به صورت اپلیکشن در گوشی های تلفن همراه قابل دسترسی است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: سامانه جستجوی متوفیان یک سامانه کاربردی است که امکان زیارت مجازی به شهروندان را می دهد تا به ویژه در شرایط فعلی که مصادف با شیوع کرونا است، از تردد در باغ رضوان جلوگیری و رضایتمندی مردم را سبب شود.
اسدپور  ادامه داد: این اپلیکیشن بعد از اتمام معضل کرونا نیز می‌تواند مورد استفاده شهروندان  برای یافتن محل دقیق متوفیان خود و یا تداوم زیارت مجازی را فراهم آورد.

وی افزود: شهرداری ارومیه در راستای اجرای سیاست های شهر هوشمند در کنار سایر اقدامات خود، این موضوع را نیز به طور ویژه مدنظر قرار داده بود تا رضایتمندی شهروندان را جلب کند.
اسدپور تصریح کرد: درصورتی‌که فردی از محل دفن بستگان خویش در باغ رضوان بی‌اطلاع باشد با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت و اعلام نام مرحوم، محل دقیق دفن وی به‌صورت کروکی و مسیر مربوطه مشخص‌شده و به‌صورت مجازی نمایی از سنگ قبر  را روی صفحه رایانه‌اش نقش خواهد بست.
وی عنوان کرد: همچنین شهروندان برای زیارت آنلاین از قبور مطهر شهدا و فضای معنوی آرامستان شهر ارومیه می‌توانند از طریق سایت http://fava.urmia.ir/Virtual-Tour/Bagh-Rezvan.html اقدام و در این سایت می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و تصویربرداری ۳۶۰ درجه از آرامستان بازدید کنند.
اسدپور همچنین از به روز رسانی و اضافه شدن قابلیت های جدید به سامانه جستجوی متوفیان شهر ارومیه خبر داد و گفت: در بخشی از این سامانه این امکان داده شده تا متوفیان اخیر( هفت روز گذشته) به صورت لیستی و همراه با شماره قطعات و تاریخ دفن مشاهده شوند.
وی ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از این سامانه امکان مشاهده مراسمات هفتم، چهلم و سالگرد نیز وجود دارد.
اسدپور یکی از قابلیت های جدید و بسیار مهم را امکان قرائت و ثبت فاتحه مجازی عنوان کرد و یادآور شد: ثبت فاتحه مجازی به دو شیوه بدون مشخصات و همراه با مشخصات فردی انجام می گیرد و پس از قرائت فاتحه و ثبت آن، بستگان متوفی این امکان را دارند که قرائت و ثبت کنندگان فاتحه را به صورت لیستی و بر اساس نام و نام خانوادگی، تاریخ و ساعت ثبت مشاهده کنند.
وی افزود: در خصوص امکان ثبت فاتحه مجازی می توان با اشتراک لینک این موضوع در گروههای خانوادگی و دوستان در شبکه های اجتماعی مختلف که از طریق سامانه به راحتی امکانپذیر است و همچنین ارسال از طریق پیامک شهروندان را به جای حضور در مجالس احتمالی و یا سر مزار به ثبت فاتحه مجازی که ماندگارتر نیز است، ترغیب کرد.
اسدپور با تاکید بر نقش و همراهی سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در خصوص راه اندازی و پشتیبانی از این سامانه و ضمن تشکر از مدیریت و پرسنل این سازمان تصریح کرد: در آینده ای نزدیک همچنین با استفاده از QR کد امکان دسترسی به تمامی اطلاعات متوفی از طریق همین سامانه امکانپذیر می شود و شهروندان می توانند با درج آن در اعلامیه ها دوستان و وابستگان خود را هم به سامانه مجازی ثبت فاتحه دعوت کنند و هم تاریخ، آدرس و محل دقیق دفن متوفی از روی نقشه نشان داده شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اورمیه خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند اپلیکشن مربوطه را از کافه بازار دانلود و بر روی گوشی‌های همراه خود نصب و یا به سایت khedmat.urmia.ir  مراجعه کنند.

Print
280 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان