• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

الکترونیکی شدن باسکول کشتارگاه شهرداری ارومیه/هوشمندسازی در حوزه ذبح دامهای سبک و سنگین عملیاتی می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

الکترونیکی شدن باسکول کشتارگاه شهرداری ارومیه/هوشمندسازی در حوزه ذبح دامهای سبک و سنگین عملیاتی می شود

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خبر داد:

به گزارش روابط عمومی سازمان فناواری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه ؛یاسر اسدپور  با اعلام خبر الکترونیکی شدن توزین و ثبت سیستمی در باسکول کشتارگاه شهرداری ارومیه گفت: در این راستا و جهت دقت در امور و شفافیت این حوزه و رفاه شهروندان نرم افزار باسکول برای سیستمی کردن باسکول کشتارگاه شهرداری ارومیه راه اندازی شد.
وی افزود: پیش از این کشتارگاه شهرداری ارومیه مجهز به یک نرم افزار محلی روی یک سیستم مستقر در محل بود که با آسیب دیدن آن امکان از بین رفتن اطلاعات وجود داشت که موضوعی غیرقابل قبول در راستای آمار و شفاف سازی بود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در خصوص رویه سابق اظهار کرد: همچنین دیتاها در سالن کشتارگاه و سالنی که در آنجا برای آماده سازی گوشت برای تحویل به قصاب ها وجود دارد روی کاغذ نوشته می شد و در ساختمان اداری نیز به صورت دستی در نرم افزار محلی وارد می شد که امکان وجود هر خطایی محتمل بود.

اسدپور ادامه داد: با الکترونیکی کردن فرایند موجود و تعبیه باسکول دیجیتال سقفی ،  دامی که توسط ریل جهت ذبح روی باسکول  آورده می شود ، وزن آن نمایش و به صورت اتوماتیک توسط نرم افزار متصل به باسکول اطلاعات آن دریافت و ثبت می شود.
وی تصریح کرد: در این روش هیچگونه خطای انسانی و اشتباه وجود نخواهد داشت و از سویی آمار آنلاین و به روز دامهای ذبح شده نیز جهت موارد نظارتی در دسترس خواهد بود.
اسدپور عنوان کرد: همچنین در آینده ای نزدیک فاز دوم این نرم افزار نیز  اجرایی خواهد شد و طی این پروسه دامهایی که شبانه به کشتارگاه تحویل می شوند توسط تگ RFID در پاهایشان نشانه گذاری می شوند.
وی تأکید دارد: این تگ از زمان توزین دام تا هنگام ذبح و سپس تحویل لاشه در پای  دام باقی می ماند و اطلاعات مربوطه در هنگام توزین دام، توسط RFID READER   ثبت سیستمی شده و به صورت اتوماتیک به قصاب ارسال و در سیستم ثبت می کند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در جهت ایجاد شهرداری هوشمند، هوشمندسازی در حوزه ذبح دامهای سبک و سنگین  برنامه ریزی شده تا شاهد الکترونیکی شدن خدمات حوزه کشتارگاه در کنار توسعه خدمات الکترونیکی سایر حوزه ها و بخشها باشیم.

Print
268 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان