• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

انجام اصلاحات لازم در تعرفه عوارض 1400 با هدف شفاف سازی/ عوارض پروانه ساختمانی بین 35 تا 40 درصد نسبت به سال جاری افزایش یافته است/ مشارکت در پرداخت عوارض  شهری تسریع در روند توسعه شهری را رقم می زند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

انجام اصلاحات لازم در تعرفه عوارض 1400 با هدف شفاف سازی/ عوارض پروانه ساختمانی بین 35 تا 40 درصد نسبت به سال جاری افزایش یافته است/ مشارکت در پرداخت عوارض شهری تسریع در روند توسعه شهری را رقم می زند

سرپرست شهرداری ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  غلامرضا عدل دوست با بیان اینکه شفافیت و مکانیزه کردن عوارض از ویژگی های مهم تعرفه عوارض محلی سال 1400 است، عنوان کرد:   تلاش ها بر این معطوف شده  که اصلاحات لازم در تعرفه عوارض  انجام،  تا ضمن شفاف سازی امور از تفسیر قانون یا برداشت های متفاوت از آنان که می تواند عاملی برای تخلف باشد جلوگیری کند.
وی تصریح کرد:  آرای ماده دیوان عدالت و آیین نامه های وزارت کشور در نگارش تعرفه عوارض محلی 1400 مدیریت شهری  رعایت شده است.
سرپرست شهرداری ارومیه با اشاره به واقعی سازی قیمت های عوارض 1400 متناسب با امکانات، اظهار کرد:  محاسبه عوارض ساختمانی بر اساس ارزش های واقعی املاک و تعیین نرخ عوارض ساخت و ساز بر مبنای منطقه بندی و پلاک بندی  تعیین می شود .
وی افزود:  کیفیت ساخت، سطح دسترسی به خدمات،  قیمت ملک و آپارتمان در منطقه در تعیین نرخ عوارض ساختمانی مقرر شده است .
عدل دوست گفت: بطور تقریبی  نرخ عوارض ساختمانی در مناطق مختلف بین 2 تا 3 درصد قیمت فروش آن تعیین شده است.

به گفته وی هزینه های  مربوط  به ساخت و ساز و اخذ پروانه ساختمانی در مناطق کم برخوردار شهری و بافت فرسوده کمترین افزایش و در برخی موارد افزایش هم نداشته و در سایر مناطق بطور میانگین عوارض پروانه های ساختمانی بین 35 تا 40 درصد نسبت به سال جاری افزایش یافته است.
سرپرست شهراری ارومیه با اشاره به جرایم و تخلفات ساختمانی و در خصوص تعیین ارزش معاملاتی برای محاسبه جرایم ، بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته  به نوعی حالت تشویق برای تخلفات ساختمانی وجود داشته، لذا در تعرفه سال آینده سعی شده  که این جرایم حالت بازدارندگی داشته باشد.
وی افزود:  بدین منظور ارزش معاملاتی برای محاسبه جرایم  صد در صد افزایش خواهند داشت و این افزایش هم خیلی متفاوت و یا پایین تر از ارزش معاملات شهرهای مشابه  (در حدود 30 تا 40 درصد ارزش معاملات آنان) است.
عدل دوست گفت:  سهم ناچیزی از قیمت فروش هر آپارتمان به عوارض ساخت اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه بهترین زمان برای اخذ پروانه ساخت و یا احداث و همچنین پرداخت جرایم تخلفات ساختمانی امسال است از  شهروندان خواست که اگرقصد اخذ پروانه برای املاک خود دارند تا پایان سال جاری نسبت به انجام این مهم  اقدام کنند.

سرپرست شهرداری ارومیه تاکید کرد:  مشارکت و همکاری موثر شهروندان در پرداخت عوارض علاوه بر تحقق حداکثری بودجه و درآمدهای شهرداری  موجب تسریع در روند توسعه و عمران شهری می شود.

Print
267 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان