• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور محیطی در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور محیطی در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  احد یوسفی ، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد:  تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت شاغلین و به طبع آن افزایش بهره‌وری در کار و افزایش سطح رفاه آن‌ها و همچنین حرکت همه جانبه به سوی توسعه پایدار از جمله اهداف اساسی واحد بهداشت حرفه ای سازمان مدیریت پسماند است.

وی افزود: کارکنان در محیط­های کاری با توجه به نوع فعالیت و ویژگی‌های فرآیند با  انواع مختلفی از عومل زیان‌آور در تماس هستند. تعیین میزان مواجهه پرسنل به هر یک از عوامل زیان آور محیطی می‌تواند در کنترل و مواجهه با این عوامل در محیط کار نقش اساسی ایفا کند.

یوسفی تصریح کرد: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند با هاهنگی مرکز بهداشت ارومیه و شرکت معتمد این مرکز اقدام به اندازه­گیری عوامل زیان آور محیطی شامل عوامل فیزیکی(صدا، نور، اشعه UV) شیمیایی شامل(بخارات هیدرو کربن های آروماتیک (BTEX) بخارات نفتا و هیدروکربن های آروماتیک )، فیوم های فلزات، شرایط محیطی( سرما، گرما و رطوبت)، بیولوژیکی  درتمامی زیر مجموعه های خود اعم از ایستگاههای موقت میانی یک و دو ، سایت دفن نازلو، اداره ماشین آلات ،پاکبانان سطح شهر و کارگاه جوشکاری نموده است.

وی اظهار کرد: بدیهی است اندازه گیری عوامل زیان آور در کنار معاینات دوره­ای می‌تواند باعث حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی اجتماعی و همچنین تشخیص مشاغل سخت و زیان آور شود. امید است با توجه به اقدامات انجام گرفته بتوان تا حد امکان از بروز حوادث و بیماری­های شغلی جلوگیری کنیم.

Print
500 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان