• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اهم اقدامات مدیریت شهری در ماههای محرم و صفر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اهم اقدامات مدیریت شهری در ماههای محرم و صفر

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه شرح داد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، علی اصغر احمدزاده با اشاره به برنامه ها و اقدامات مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه در طی ماه های محرم و صفر اظهار کرد: این مدیریت با توجه به نیاز مساجد، تکایا، حوزه های علمیه و هیئات مذهبی به بیش از 70 درخواست در این راستا جواب داده و بنر، ریسه و پرچم مورد نیاز آنها را تأمین کرد.

وی افزود: همچنین با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل ایستگاههای صلواتی در سطح شهر برپا شده و این مجموعه در فضاسازی سطح شهر با نصب ریسه و پرچم نیز یاریگر بخشی از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه گفت: در نمازخانه شهرداری مرکزی هر پنجشنبه به صورت هفتگی مراسم قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی مذهبی برپا می شد که با مشارکت تمامی معاونتها، مناطق و سازمانها این مهم امکانپذیر شد.

احمدزاده ادامه داد: امسال مشارکت در اجرای برنامه های هئیات مذهبی جهت اجرای هرچه بهتر و باشکوه تر عزاداری ها را به طور ویژه و با دستور شهردار محترم ادامه دادیم و در این راستا بستر سازی مکان تعدادی از هیئت ها جهت برگزاری عزادارای خیابانی و میدانی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در حوزه تولیدات رسانه ای نیز نماهنگ  من الغریب که با حمایت و پشتیبانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل انتشار یافت و در صداوسیما و رسانه های مختلف بارها بازنشر شد.

احمدزاده با اشاره به اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یادآور شد:  نصب 80 المان ویژه محرم در سطح شهر را با تلاشهای این سازمان شاهد بودیم و همچنین سازمان مدیریت پسماند نیز برای اولین بار طرح فرهنگی پاکبانان محرم را در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین به اجرا درآورد.

وی به توسعه اپلیکشن نوای نینوا از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز اشاره ای داشته و در ادامه اظهار کرد: برگزاری مراسم 8 محرم تجمع لبیک یا حسین(ع) با اقدامات گسترده فرهنگی و تبلیغاتی و اجرایی از سوی روابط عمومی شهرداری و همچنین تخصیص 30 دستگاه اتوبوس به این امر جهت ایاب و ذهاب شهروندان از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر را امسال شاهد بودیم.

احمدزاده به تهیه و انتشار تیزر اطلاع رسانی پیاده روی جاماندگان اربعین که از رسانه های مختلف به کرات انتشار یافت، اشاره و یادآور شد:  برنامه ریزی و اجرای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از جمله اقدامات ماندگار شهرداری ارومیه است و طی این برنامه ریزی موکب های مختلف در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین(11 موکب) ایجاد و پخش نذری و احسان را برنامه ریزی کردیم ، همچنین فضاسازی مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان ولایت فقیه تا بقعه ابن خلیلان را شاهد بودیم.

وی به کلنگ زنی آغاز مرمت و توسعه بقعه محمد بن خلیلان و همچنین فضاسازی محوطه داخلی وبیرونی این بقعه در روز اربعین اشاره کرد و یادآور شد: این بقعه بسیار ارزشمند ان شاء الله در آینده به یکی از جاذبه های گردشگری مذهبی ارومیه تبدیل خواهد شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه سایر برنامه های شهرداری ارومیه به غیر از اقدامات معاونتها، مناطق و سازمانهای تابعه به شرح ذیل عنوان کرد:

1-  برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری دهه اول در شهرداری مرکزی

2-  اهتزاز پرچم بزرگ اباعبدالله الحسین(ع) در شهرداری مرکزی به عنوان مرکز شهر و اعلان عزا

3-  نصب بنر بزرگ دایره 36 مترمربعی در تمامی ورودی های شهر با عنوان این شهر عزادار حسین(ع) است.

4-  اعزام موکب صاحب الزمان(عج) به همراه نیروهای شهرداری به شهر سامرا و استقرار در این شهر با پذیرایی روزانه 10 هزارنفر

5-  مشارکت در برگزاری کنگره ملی شعر جوان عاشورایی به زبان ترکی آذری که روز چهارشنبه این هفته برگزار می شود.

6-  مشارکت در برگزاری کنگره ملی شعر عقیله العرب به زبان ترکی آذری(14 مهرماه برگزار شد)

7-  حمایت ویژه از برگزاری مراسم شاه حسین گویان موکب رضوی جهت برگزاری مراسم در ده روز مانده به اربعین حسینی در خیابان امام 2 و همچنین شاه حسین گویان در 9 پله

Print
304 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان