• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اولویت اول شهرداری تأمین حقوق و عیدی پرسنل است/ لغو تهاتر در شهرداری ارومیه جهت حفظ نقدینگی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اولویت اول شهرداری تأمین حقوق و عیدی پرسنل است/ لغو تهاتر در شهرداری ارومیه جهت حفظ نقدینگی

معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، حسین اشرفی در شورای اداری شهرداری ارومیه اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، تورم حاکم موجب افزایش هزینه ها و کاهش سرمایه گذاری در حوزه ساخت مسکن گشته و این خود منجر به بروز چالش هایی در تامین درآمدها برای شهرداری شده و شهرداری ها را با تنگناهای مالی مواجه کرده است.
وی افزود: تنگناهای مالی ، امسال سال سختی را از بعد مالی برای شهرداری ارومیه رقم زد اما کوشیدیم با کمترین تبعات شرایط حاکم را مدیریت کنیم.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری ارومیه گفت: همواره در جلسات شورای معاونین شهرداری ارومیه بر راهکارهای تامین منابع مالی برای شهرداری تمرکز شده و راهکارهای پیش رو ارائه می شود و اولویت اول  شهرداری از ابتدای سال جاری در کنار اتمام پروژه های نیمه تمام، تامین حقوق پرسنل است.
اشرفی یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده و تغییرات مدیریتی، باید دو برابر گذشته تلاش و کوشش کنیم تا برنامه ها و اهداف را پیش ببریم تا اختلالی در امور پیش نیامده و مسیر گذشته را تداوم بخشیده و به سرمنزل مقصود برسیم.
وی ضمن تأکید بر اصل صرفه جویی جهت کاهش هزینه ها ادامه داد: تک به تک پرسنل به ویژه در مناطق پنج گانه شهرداری،  مقوله مهم صرفه جویی در حوزه هزینه کرد را در اولویت برنامه ها قرار دهند تا بتوانیم شرایط مالی پیش رو را مدیریت کنیم و در این راستا هزینه های زائد و غیرضروری باید حذف شود.
وی تصریح کرد: باید بیش از پیش در برخی از حوزه های شهرداری  که تا به امروز مورد غفلت واقع شده به سمت خود کفایی و تامین منابع جدید درآمدی حرکت و از ظرفیت های  بلااستفاده شهرداری بهره مند شویم و مدیران باید در این خصوص برنامه ریزی جدی داشته باشند.
اشرفی عنوان کرد: در حال حاضر پرداختی حقوق پرسنل شهرداری ارومیه به روز است و با توجه به برنامه ریزی هایی که قبلا شده و از ابتدای سال پیگیر آنها هستیم، با مشکل جدی تا پایان سال روبرو نخواهیم بود اما در سطح استان و کشور بسیاری از شهرداریها در پرداخت حقوق  با تاخیر چند ماهه مواجه هستند
وی افزود: پیش بینی های لازم برای پرداخت حقوق بهمن، اسفند و عیدی پرسنل نیز انجام شده و هیچ دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد و پرداخت ها به طور مرتب و براساس زمان بندی انجام شده صورت  می گیرد و از مناطق شهرداری و کارکنان آنها نهایت قدردانی خود را ابراز می دارم.
اشرفی همچنین با توجه به تحقق بودجه مصوب شهرداری ارومیه گفت: بودجه امسال  نسبت به بودجه سال گذشته با رشد بسیار خوبی تحقق یافته است و شرایط در آینده نیز بهتر خواهد شد.
وی با اشاره به مصوبات شورای معاونین شهرداری ادامه داد: طبق تصمیمات شورای معاونین شهرداری مقوله تهاتر جهت حفظ نقدینگی محدود و لغو شده و از این پس با همکاری اداره املاک و مستغلات،  تمامی مزایده ها  به صورت نقدی و شفاف انجام شده و هیچگونه تهاتری را شاهد نخواهیم بود.
اشرفی در خصوص پیمانکاران شهرداری نیز یادآور شد: بدهی پیمانکاران به تناسب عمر بدهیشان و بر اساس اولویت های موجود پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: طبق تصمیمی که امسال اتخاذ شد، در حال حاضر 20 درصد درآمدهای شهرداری به حساب مخصوص پیمانکاران واریز می شود و بر این اساس  بدهی پیمانکاران از طریق این حساب و سایر منابع درآمدی، به تناسب زمان ایجاد بدهی و مبلغ آن استخراج و با اولویت بندی پرداخت خواهد شد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری ارومیه در خصوص تعیین سرپرست شهرداری ارومیه گفت: با توجه به دلسوزی، تجربه، درایت و دوراندیشی مهندس عدل دوست عملاً شاهد هستیم که هیچکدام از امور با اختلال جدی روبرو نشده و ما نیز در کنار ایشان به صورت ویژه و چندبرابری تلاش خواهیم کرد و می بینیم ایشان جایگزین مناسبی برای مدیریت شهرداری هستند و  عملا در مسیر تحقق بودجه حرکت می کنیم.

Print
313 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان