• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اولین جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اولین جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی شهرداری ارومیه ، مهندس صادق حسین دوستی، معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه با اشاره به اهمیت حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان به ویژه در شهرداری، اظهار کرد:  هدف از تشکیل جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان  شناسایی راهکارهای صیانت از حریم و حقوقی  است که نظم سازمانی و سرمایه اجتماعی را در پی دارد.

 وی  با بیان اینکه حقوق شهروندی برگرفته از تعالیم اسلامی است، اظهار کرد:  شهرداری باید در ارتباط با حقوق شهروندی تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیرد چرا که مهمترین نهادی که هر شهروند از ابتدا تا انتهای زندگی با آن مواجه است شهرداری است.

وی اضافه کرد:  با برگزاری این طرح می توان رضایتمندی عمومی را جلب و صیانت حقوق شهروندان را تضمین  کرد .

وی ادامه داد : تامین حقوق شهروندی زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی، هماهنگی  و مدیریت میدانی، حفظ کرامت مردم و شهروند محوری برنامه ها خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:  برای دستیابی به این مهم ، کلیه بندهای مربوط به وظایف شهرداری شناسایی  شده اند که بر اساس آن تقسیم وظایف لازم بین بخشهای مختلف صورت گرفته است . 

وی  اطلاع رسانی دقیق و به موقع گزارشات عملکردی،نظرسنجی های مداوم و مستمر، گسترش و توسعه خدمات الکترونیکی غیر حضوری و  مجازی، ارتقاء سامانه های ارتباطی،  تبلیغات متناسب محیطی، برگزاری نشست ها، همایشهای علمی و هم اندیشی برای ترویج قانون گرایی و پیشگیری از تخلفات اداری و تهیه پکیج های آموزشی حقوق شهروندی را از جمله برنامه های قابل ذکر و ارایه در این جلسات عنوان کرد .

وی افزود:  در راستای صیانت از حقوق شهروندان باید با شناسایی نقاط ضعف نسبت به رفع آنان کوشش و برنامه ریزی لازم  برای اصلاح کاستی ها و نواقص موجود در برنامه های شهرداری صورت گیرد.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضا نسبت به بندهای مشخص شده در چک لیست ارزیابی عملکرد شهرداری در حوزه صیانت از حقوق شهروندی بحث و بررسی کردند و مصوب شد کلیه اعضاء در موضوع حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی فعالیت های حوزه خود را با مستندات کافی در جلسات آتی ارائه دهند
Print
968 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان