• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

با حضور وزیر کشور؛ همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

با حضور وزیر کشور؛ همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش اجتماعی کردن مبارزه با معضل اعتیاد در سالن امام علی (ع) با اشاره به توافق صورت گرفته در مذاکرات هسته ای اخیر  ، بیان کرد:  ملت ایران  هیچ وقت میز مذاکرات را رها نکرد و نشان داد که ملتی اهل تعامل ومنطق  است و در نهایت به پیروزی رسید ، پیروزی که  فقط چند کشور در منطقه خاورمیانه و رژیم صهیونیستی اسرائیل  از آن خرسند نشدند .

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه اقتصادی در کشور به یک ثبات نسبی دست پیدا کرده ایم ، بیان کرد:  با گشایش فضای سیاست خارجی  در کشور توانستیم در عرصه  رونق  اقتصادی گام های  بلندی  را برداریم بطوری که همه کمپانی های خارجی   به دنبال برقراری  ارتباطات  تجاری و اقتصادی   با ملت ایران هستند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد:  اکنون بعد از دو سال در حوزه سیاست داخلی انسجام و وحدت داخلی  کاملا برقرار است بطوری که یکی از امن ترین کشور ها در منطقه خاورمیانه هستیم  و امید است که بعد از این نیز گام های بلندی در عرصه سیاست  داخلی برداریم .

 وی با بیان اینکه در دولت یازدهم شاهد  افزایش چشم گیر سازمان های مردم نهاد بودیم ،گفت:  این سازمان ها مردم نهاد  در تمام  حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به صورت چشمگیر فعالیت دارند .

رحمانی فضلی  درادامه با بیان اینکه اکنون  کشور با  آسیب های اجتماعی متنوعی منجمله اعتیاد روبه رو است، گفت:  باید در راستای کنترل آسیب  های اجتماعی وبه ویژه  معضل اعتیاد  در مسیر اجتماعی کردن  آن حرکت کنیم .

وی با اعلام اینکه 98 تا 98/5  درصد از  جامعه ایران  پاک از معضل مواد مخدر هستند ، ابراز کرد:  اکنون  معضل اعتیاد  در کشوربه   1/5 تا 2 درصد  در کل جمیعت رسیده است .

رحمانی فضلی گفت:  امروز تمام اقشار جامعه  برای تمرکز، آرامش،  لاغر شدن به سمت مصرف انواع مواد مخدر  گرایش پیدا کرده اند.

وی با اشاره به مقوله درمان  اعتیاد، عنوان کرد:  اکنون بیش از 90 درصد  درمان اعتیاد  از طریق مردم  و سازمان های مردم نهاد  صورت می گیرد  و دخالت دولت  در مقوله درمان چیزی جز تحمیل هزینه های گزاف نخواهد داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه در سال گذشته  570 تن مواد مخدر  با  وجود استحکامات مرز های کشور کشف شد ، گفت: در 4 ماهه اول سال جاری 20 درصد افزایش  کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه  در سال گذشته داشتیم.

وی اظهار کرد:  در سال 94  اولویت بندی برنامه ها  افزایش کنترل ها  و مراقبت های مرز های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به عنوان مبادی ورود مواد مخدر  و آذربایجان غربی به عنوان خروجی مواد مخدر است .

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدربا اعلام اینکه 80 درصد از افراد معتاد دوباره به آغوش اعتیاد برمی گردند ، بیان کرد : باید  در جهت حمایت و صیانت ازمعتادان زمینه های اشتغال را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه  بیش از 65 درصد ورود زندانیان به زندان و هم چنین  بیش از 50 درصد طلاق ها  بعلت معضل اعتیاد است ، عنوان کرد: باید این معضل  را با اجتماعی کردن و مشارکت جامعه در مبارزه آن و ایجاد امنیت روانی و شغلی در جامعه  کاهش داد .

















Print
925 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان