• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برگزاری نخستین دوره آموزشی غواصی برای آتش‌نشانان
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برگزاری نخستین دوره آموزشی غواصی برای آتش‌نشانان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: دوره آموزش مقدماتی غواصی جهت تشکیل تیم تخصصی سیلاب و غواصی برای پرسنل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری ارومیه به مدت چهار روز به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، حسین سرباز رشید بیان کرد: برگزاری دوره آموزشی غواصی با هدف بالا بردن توان عملیاتی پرسنل آتش‌نشانی به مدت چهار روز از سوی هیات نجات غریق و غواصی آذربایجان غربی به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

وی افزود: ۱۲ نفر از آتش‌نشانان با شرکت در این دوره هم به صورت تئوری و عملی با تکنیک‌های غواصی، امداد و نجات در آب و نیز تجهیزات غواصی آشنا شدند که با توجه به وجود رودخانه‌ها، سدها و تالاب‌های اطراف شهر ارومیه برگزاری این دوره و تشکیل تیم تخصصی سیلاب و غواصی از نیازهای اصلی سازمان به شمار می‌رفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه آموزش‌های عمومی و تخصصی را یکی از مهم‌ترین تدابیر سازمان آتش‌نشانی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آتش‌نشانان با انواع حوادث مواجه هستند، بنابراین با برگزاری این دوره‌ها و کسب آموزش‌های لازم برای خدمت‌رسانی بهتر به همنوعان و نجات جان آنها در حوادث آبی، باید از مهارت و تخصص لازم برخوردار شوند تا در مواقع نیاز آماده هر نوع فداکاری باشند.

وی تصریح کرد: در پایان این دوره به تمامی آتش‌نشانان حاضر در دوره مدرک سطح یک ستاره اعطاء می‌شود و شش نفر که مهارت بیشتری داشته باشند جهت تشکیل تیم تخصصی غواصی سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه انتخاب و با هماهنگی برای گذراندن دوره‌های تخصصی زیر نظر اساتید مجرب معرفی خواهند شد.

سرباز رشید یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده در معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه، دوره‌های ضمن خدمت و آموزش‌های تخصصی بصورت مستمر و پیوسته برای بالا بردن راندمان کاری و توان عملیاتی تمامی پرسنل برگزار می‌شود.

Print
210 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان