• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

به‌جای حضور در باغ رضوان، اموات خود را مجازی زیارت کنید
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

به‌جای حضور در باغ رضوان، اموات خود را مجازی زیارت کنید

با توجه به شیوع کرونا؛

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، در پی شیوع کرونا و لزوم عدم حضور در اماکن پرتردد ازجمله آرامستان‌ها، شهرداری اورمیه اقدام به رونمایی از یک اپلیکیشن کاربردی به‌منظور «زیارت مجازی» نموده است؛ که این اپلیکیشن امکان زیارت قبور به‌صورت مجازی را فراهم آورده و از تردد مردم در باغ رضوان جلوگیری می‌کند.

این اپلیکیشن بعد از اتمام معضل کرونا نیز می‌تواند مورد استفاده شهروندان اورمیه برای یافتن محل دقیق متوفایان خود و یا تداوم زیارت مجازی را فراهم آورد.

در رابطه با این اپلیکیشن، یاسر اسدپور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اورمیه، با توجه به در پیش بودن پنج‌شنبه آخر سال و زیارت قبور و همچنین لزوم عدم مراجعه به آرامستان‌ها با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: زیارت مجازی اهل قبور از طریق سامانه و اپلیکیشن همراه جستجوی متوفی در آستانه پنجشنبه آخر سال و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکان‌پذیر است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند توسط اپلیکیشن جستجوی متوفیان به‌صورت مجازی به اهل قبور و خویشاوندان خود فاتحه و آیاتی از قرآن کریم قرائت کنند و شهرداری اورمیه در راستای سیاست‌های شهر هوشمند این امکان را به وجود آورده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اورمیه گفت: درصورتی‌که فردی از محل دفن بستگان خویش در باغ رضوان بی‌اطلاع باشد با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت و اعلام نام مرحوم، محل دقیق دفن وی به‌صورت کروکی و مسیر مربوطه مشخص‌شده و به‌صورت مجازی نمایی از سنگ قبر  را روی صفحه رایانه‌اش نقش خواهد بست.

اسدپور عنوان کرد: همچنین شهروندان برای زیارت آنلاین از قبور مطهر شهدا و فضای معنوی آرامستان شهر اورمیه می‌توانند از طریق سایت http://fava.urmia.ir/Virtual-Tour/Bagh-Rezvan.html اقدام کنند.

وی یادآور شد: مراجعین در این سایت می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و تصویربرداری ۳۶۰ درجه از آرامستان شهر اورمیه بازدید کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اورمیه خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند اپلیکشن مربوطه را از کافه بازار دانلود و بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند.

Print
769 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان