• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

به مناسبت گرامیداشت 7 مهر، روز ملی آتش نشانی و ایمنی: از آتش نشانان شهرداری ارومیه تجلیل شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

به مناسبت گرامیداشت 7 مهر، روز ملی آتش نشانی و ایمنی: از آتش نشانان شهرداری ارومیه تجلیل شد

این مراسم که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مسئولین و مدیران شهرداری ارومیه در سالن دهکده ساحلی چی چست برگزار شد.

رستمی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه ضمن گرامیداشت روز ملی آتش نشانی گفت: از آنجائیکه امروزه سازمان های آتش نشانی به عنوان یک نهاد کمکی و امنیتی در کشور شمرده می شوند، این سازمان در راستای اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر و شهرداری اقدام به جذب  نیروهای متخصص و افزایش ایستگاههای آتش نشانی و مجهز در سطح شهر نموده است.

مقصود رستمی در ادامه سخنانش ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در راستای ارتقاء بخشیدن به ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی عمومی و به منظور پیشگیری و کاهش حوادث و سوانح اقدام به آموزش بیش از 11 هزار و 371 نفر نموده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به افزایش ایستگاههای آتش نشانی در سطح شهر گفت: امروز با توجه به سیاست های کلی سازمان، تعداد ایستگاههای آتش نشانی شهر ارومیه به 8 ایستگاه رسیده است و امید است در آینده ای نه چندان دور ایستگاه تک منظوره گلمان که با پیشرفت 50 درصدی روبرو است مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی از برنامه ریزی و مطالعه احداث ایستگاه المهدی خبر داد و افزود: ارتقاء آمادگی و کارآیی فنی پرسنل عملیاتی یکی از مهمترین اهداف و برنامه های سازمان است و در این راستا نیز 45 نفر از کارکنان بازنشسته و تعداد 23 نفر نیروی جدید جایگزین شده اند و تعداد 70 نفر نیز در حال طی مراحل اداری برای جذب به سازمان هستند.

رستمی در پایان سخنانش بازسازی ایستگاه مرکزی، راه اندازی و تجهیز سالن اجتماعات ساختمان رسالت، خرید یک دستگاه خودروی نیمه سنگین جهت تبدیل به خودروی امداد در چاه، پیگیری خرید نردبان 52 متری، برگزاری آزمون آتش نشانی های استان با هماهنگی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، خرید دو عدد تشک نجات، تصویب بازنشستگی تعداد 45 نفر از همکاران آتش نشانی بصورت شغل سخت و زیان آور و ... را از عملکرد یکساله سازمان دانست.

شهردار ارومیه نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک 7 مهر روز ملی آتش نشانی و تقدیر از شورای اسلامی شهر ارومیه از انتخاب مجدد وی به عنوان شهردار گفت: پوشش امنیت مردم یکی از سیاست های کلی شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه است.

محمد حضرت پور با اشاره به مسئولیت سخت آتش نشانان در قبال حوادث شهری گفت: امروز باید تمام سعی خود را در جهت به حداقل رساندن حوادث و سوانح انجام دهیم و این امر زمانی مؤثر خواهد شد که بتوانیم در مسیرهای پر تردد و ترافیک شهر اکیپ های موتوری امداد و نجات تعبیه نمائیم.

وی همچنین از راه اندازی و احداث ایستگاه 8 آتش نشانی در مسیرهای پرترافیک شهری خبر داد و افزود: شهرداری ارومیه در جهت کاهش سوانح حادثه ای و آتش سوزی و نیز تأمین رفاه شهروندان در مقابل حوادث به راه اندازی و احداث ایستگاه های موتوری آتش نشان اقدام خواهد کرد.

شهردار ارومیه ضمن قدردانی از آتش نشانان اظهار داشت: آتش نشانان عاملی مهم در ایجاد احساس امنیت در بین شهروندان هستند که در برخی موارد فداکاری های بسیاری برای نجات شهروندان انجام می دهند

در پایان مراسم، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با اهداء لوح از زحمات و تلاشهای آتش نشانان شهرداری ارومیه تقدیر به عمل آوردند.

لازم به ذکر است به تنی چند از پرسنل جدید الورود سازمان درجات مربوطه آتش نشانی اعطاء گردید.

Print
1299 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان