• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تا پایان سال جاری؛نصب 20 عدد مخزن تفکیک  زباله در سطح شهر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تا پایان سال جاری؛نصب 20 عدد مخزن تفکیک زباله در سطح شهر

«عزیز قال»  بابیان اینکه از ابتدای سال جاری نیز 20 عدد مخزن تفکیک زباله نیز در سطح شهر ارومیه نصب شده بود،  بیان کرد:  طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف جلوگیری از هزینه های اضافی جمع آوری زباله ، حفظ بهداشت محیط زیست، کمک به چرخه بازیافت مواد در شهرداری ارومیه در حال اجرا است.

وی اظهار کرد:  هم اینک متوسط تولید روزانه زباله در شهرستان  ارومیه به میزان 450 تن است که 50درصد از جمع آوری این میزان  زباله بصورت نیمه مکانیزه و 50 درصد نیز مکانیزه  انجام می گیرد.

قال با اشاره به  تنها سایت دفع زباله در 25 کیلومتری شهر ارومیه در نزدیکی روستای نازلو، خاطر نشان کرد:  هم اینک  طرح مطالعاتی تصفیه  شیرابه و لندفیل بهداشتی  در محل دفن زباله  در دست اجرا است.

وی با اشاره به  کارخانه تولید کود آلی و توانایی تفکیک 500 تن زباله در آن و تبدیل به کود کمپوست، اظهار کرد:  هم اینک  این کارخانه بعلت  کمبود اعتبار و نیاز به 400 میلیار تومان اعتبار برای بهره برداری  کامل از آن با توقف عملیات روبرو شده است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به  روفت و روب معابر شهر ارومیه ،  گفت:  رینگ کمربندی ارومیه  به طول 200 کیلومتر توسط شش دستگاه جاروب مکانیکی شستو می شود.

وی اجرای برنامه های مدیریت پسماند ها از قبیل برنامه ریزی، ساماندهی، مراقبت  و عملیات اجرایی مربوط به کاهش تولید ، جمع آوری ، ذخیره سازی ، جداسازی، حمل و نقل و بازیافت، پردازش و دفع پسماندهای  عادی از جمله پسماندهای شهری ، ساختمانی و عمرانی و حفظ ،پاکیزگی،  نظافت محیط شهری و بهینه سازی  ،ارتقا ء مدیریت پسماندهای عادی بویژه موجود در پسماندهای عادی شامل تولید ، ذخیره سازی موقت، جمع آوری ، حمل و نقل ، بازیافت، پردازش و دفع صحیح پسماندهای جامد از اهم فعالیت های سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری ارومیه عنوان کرد.

Print
676 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان