• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ترکمنستان مقصد صادرات سیب ارومیه/ باغداران تحت تاثیر برخی خبرسازی ها عجله ای در فروش نداشته باشند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ترکمنستان مقصد صادرات سیب ارومیه/ باغداران تحت تاثیر برخی خبرسازی ها عجله ای در فروش نداشته باشند

شهردار ارومیه اعلام کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به محصول سیب استان و خبر خوش برای باغداران بیان کرد: خوشبختانه از روزسه شنبه جهت صادرات محصول سیب درجه دو  چند تاجر از کشور ترکمنستان به شهر ارومیه آورده ایم.

وی عنوان کرد:  با توجه به اینکه امسال تراکم سیب در بازار زیاد و از آن جایی که نگرانی هایی در این خصوص حاکم شده است ازکشاوزان درخواست داریم  که عجله ای در این خصوص نکنند تا محصولشان با قیمت مناسب و نه پایین بفروش برسد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه قیمت سیب صنعتی همان سیب زیر درختی مشخص است،  اظهار کرد:  در خصوص قیمت سیب درجه دو هم مدیریت شهری ارومیه این نوع سیب را طی هفته گذشته با قیمت 1800 تومان از میدان میوه و تره بار به تعداد 10 کامیون به کشور ترکمنستان صادر کرد.

به گفته وی صادارات سیب درجه دو آغاز شده و در تلاشیم تعداد کامیون ارسالی  جهت صادرات به خارج از کشور را به  50 الی 60 کامیون برسانیم،  سیب های درجه دوی که کشاورزان عموما نمی خواهند این نوع محصول در سردخانه بماند و خواستار صادرات آن هستند.

شهردار ارومیه  از کشاورزان درخواست کرد تا تحت تاثیر برخی از این فضاهای رسانه های قرار نگیرند تا محصول خود را ارزان در بازار بفروشند.

به گفته وی در تلاشیم امسال برای صادرات محصولات کشاورزی راهکار مناسب پیدا کنیم و امید است با توجه به اینکه راه جهت صادرات با صادرات سیب درجه دو به کشور ترکمنستان هموار شده است با صادرات این محصول به کشور روسیه و افغانستان این حرکت تداوم داشته باشد تا رونق اقتصادی در بخش کشاورزی رقم بخورد.

شهردارارومیه خاطر نشان کرد:  در خصوص  سیب زیر درختی و صنعتی هم  که از عهده ما خارج است به غیر از کارخانه های که  سود و زیانی که کارخانه ها انجام می دهند در آن هیچ دخل و تصرفی نداریم  مگر با صادرات و تولیدات مناسب که باشد.

Print
389 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان