• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تشریح جایگاه شوراها در قانون اساسی توسط عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تشریح جایگاه شوراها در قانون اساسی توسط عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه، روح اله حضرت پور يكي از وظايف مــهم و اصلي شوراها بسترسازي براي بــروز و ظهور مشاركت عمومي مردم در امور مـربوط به شهر و روستاست  عنوان کرد گفت: شوراها بايد زبان مشترك مثلث مردم، مسوولان ومتخصصان عمل كنند و در راستاي توسـعه پايدار و دستــيابي به مديريت شهري و روستايي  خوب وسالم ارتباط تنگاتنگي با نظام اداري و اقتصادي داشته باشند.

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شـورا یکی از ارکان نظام می‌باشد و یکی از ویژگی‌های خاص شهرداری‌ها، حضور شورای شهر با این امکانات در کنار شهرداری‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه شورا یک مکان سیاسیی نیست  و برنامه های شوراها در اصل صدم قانون به صراحت آمده است، گفت: در اصل يكصدم قانون اساسی آمده است که براي پيشبرد سريع برنامه هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، بهداشتي، فرهنگي، آموزشي و ساير امور رفاهي از طريق همكاري مردم با توجه به مقتضيات محلي اداره امور هر روستا، بخش ، شهر، شهرستان يا استان با نظارت شورايي به نام شوراي ده، بخش، شهر يا استان صورت مي‌گيرد كه اعضاي آن را مردم همان محل انتخاب مي كنند.

حضرت پور بابیان اینکه شوراها يكي از ارگان‌هاي تصميم گيري و اداره امور شهرهستند افزود: با صراحت در اصل هفتم قانون اساسی آمده است که شوراها اگرچه به لحاظ تصميمات سازماني و اداري كشور داراي وظايف خاص خود هستند ولي از نظر قانون اساسي و حق حاكميت در طراز ساير اركان حكومتي قرار مي گيرند. و حتي دامنه حكومت آنها به اندازه اي است كه مسئولين دولتي موظف به رعايت تصميمات آنها در حدود اختياراتشان هستند.

Print
569 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان