• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تغییر رویکرد مدیریت معدن زنبیل از سنتی به مدرن و علمی/ خودکفایی شهرداری در ساخت خط تولید ماسه شسته
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تغییر رویکرد مدیریت معدن زنبیل از سنتی به مدرن و علمی/ خودکفایی شهرداری در ساخت خط تولید ماسه شسته

مدیر معدن زنبیل شهرداری ارومیه عنوان کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، علی عابدی در رابطه با معدن زنبیل شهرداری ارومیه اظهار کرد: بعد از گذشت سال‌ها و ضرورت افزایش ظرفیت تولید و در راستای استاندارد‌سازی و بهینه کردن ظرفیت، کارخانه سنگ شکن در سال 95خریداری و تاسیس شد.

وی افزود:  این مجموعه جهت افزایش بازدهی خود نیازمند تغییر سیستم از سنتی به مکانیزه بود از این رو در سال 95 مجموعه تولیدی سنتی(تولید زیر اساس توسط لودر) ابقا ودر کنار آن مجموعه کارخانه سنگ شکن نیز راه اندازی شد.

مسئول معدن زنبیل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه مجموعه کارخانه سنگ‌شکن با نیروی کار 5 نفر شروع به کار کرد، درخصوص مشخصات فنی مجموعه گفت: از مشخصات فنی آن می‌توان به دستگاه سنگ شکن فکی سایز  80در 55، دستگاه کوبیت از نوع بوهرینگرhs7، دو عدد سرند ویبره‌ای 6متری، فیدر گریزلی 120، و نوار نقاله‌ها اشاره کرد. در ضمن سیستم برق کارخانه توسط پرسنل تازه جذب شده سازمان طراحی و ساخته شد.

عابدی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، خلا وجود سیستم توزین که قبلا به صورت تعداد سرویس بود، محسوس‌تر شد.

وی با اشاره به نیاز مجموعه به سیستم مونتاژ و سیستم توزین(باسکول) تصریح کرد: دربهمن ماه سال 95 باسکول تمام فلز 60 تنی به ابعاد 3 در 16 متر مورد بهره برداری قرارگرفت که هزینه مونتاژ باسکول توسط پرسنل معدن باصرفه جویی 70 درصدی نسبت به خرید آن دستگاه داشت و با راه اندازی این باسکول خطای تحویل و خروج مصالح  از فیلتر باسکول برطرف و ضریب خطای زیر 10 کیلوگرم شد. یعنی حساسیت خروج مصالح در حد 10 کیلوگرم به جای چندین تن شد.

عابدی گفت: در سال 97 مجموعه کارخانه مورد بازنگری قرار گرفت و درکنار تولید مصالح زیر اساس، مصالح اساس جهت تأمین نیاز شهرداری و وابستگی کمتر به پیمانکاران کلید خورد و مجددا با تکیه بر نیروی متخصص و جوان معدن بدون هیچ گونه تحمیل هزینه‌ای تولید اساس به بهره برداری رسید‌ و تنوع محصولات معدن به مخلوط کوهی، سنگ لاشه، راکفیلد، زیراساس و اساس رسید.

وی افزود: بعد از افزایش تنوع محصولات، سیستم به فکر بهینه سازی مبحث تولید جهت کاهش هزینه هرچه تمامتر تولید و افزایش راندمان آن شد و در این زمینه تولید زیر اساس مورد نیاز از حالت سنتی به حالت سرند هوایی تغییر و ظرفیت تولید زیر اساس در روز به مقدار 3 برابر افزایش یافت و هزینه استهلاک ماشین آلات به نصف کاهش یافت.

عابدی ادامه داد: از دیگر محاسن سرند هوایی می‌توان به جابجایی راحت و بدون هزینه آن و هزینه نگهداری در حد صفر  اشاره کرد.

مدیر معدن زنبیل درخصوص پیشنهاد تأسیس خط تولید ماسه شسته گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته با مدیریت و حمایت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه؛ تلاش‌ها برای طراحی و ساخت خط تولید ماسه شسته آغاز شد و توانستیم خط تولید را راه‌اندازی کنیم.

عابدی گفت: با کمک و مساعدت ریاست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و بها دادن به به بروز استعدادها و توان فکری پرسنل سازمان، بحث مدیریت معدن از حالت سنتی به حالت مدرن و علمی تغییر یافت.

عابدی تصریح کرد: خودکفایی در ساخت خط تولید ماسه شسته سبب شد تا ۷۰ درصد در هزینه طراحی و ساخت این خط تولید صرفه‌جویی شود.

مسئول معدن زنبیل شهرداری ارومیه در خصوص نحوه فعالیت خط تولید ماسه شسته نیز خاطرنشان کرد: با استفاده از این خط تولید روزانه در هر ساعت ۵۰ تن ماسه شسته تولید می‌شود.

Print
318 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان