• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تقدیر ویژه ستاد اقامه نماز استان از برنامه های فرهنگی شهرداری ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تقدیر ویژه ستاد اقامه نماز استان از برنامه های فرهنگی شهرداری ارومیه

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بیوک یوسفی دبیر شورای اقامه نماز و امربه معروف و نهی از منکر گزارشی از آخرین اقدامات این شورا را برای حاضرین قرائت کرد.
وی بر ضرورت تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر و توجه به دستورالعمل های ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در ادارات و سازمانهای زیرمجموعه شهرداری تاکید کرد.
حجت الاسلام یوسفی مؤکدا برپایی پرشور نمازهای جماعت در مجموعه شهرداری را حائز اهمیت خواند و از همکاران خواست نسبت به این ضرورت مهم اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه نیز طی سخنانی اهم اقدامات این سازمان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی از منکر و فرهنگ اقامه نماز را برشمرد.
ابراهیم خلیل رضائیه توزیع مقنعه بین کارکنان و خانواده های پرسنل شهرداری در ایام فاطمیه سال جاری، برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم و بازسازی اتفاقات صدر اسلام در قالب نمایشگاهی در خیابان امام(ره)، دایر کردن ایستگاههای صلواتی، انتشار مجموعه فلسفه حجاب از بدو تولد بشر تا به امروز، تولید تابلوهای رومیزی با مضمون شعارها و پیامهای متناسب با مقوله حجاب و عفاف و توزیع در سطح ادارات و ارگانهای شهرستان، اجرای 36 برنامه با موضوع عفت عمومی برای بانوان در مناسبتهای مختلف، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با حضور اساتید و سخنرانان بنام کشور، ویژه برنامه های شب های متعالی قدر در محل فرهنگسرای قران و عترت با حضور و سخنرانی استاد برزگر و ... را از اقدامات انجام گرفته سازمان تحت امرش در سال جاری عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با تاکید بر وظیفه این سازمان در خصوص ارویج و فرهنگسازی مسائل دینی بین شهروندان و خانواده ها اذعان داشت که در بودجه تدوینی سال آینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به ترویج مسائل دینی توجه ویژه ای شده است.
در ادامه این نشست عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شورای سازمان فرهنگی وشهرداری ارومیه نیز طی بیاناتی گفت: فرهنگسازی نماز باید در جامعه نهادینه شود. اگر این مهم صورت پذیرد آسیب های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.
لطیفه مبین گفت: دستگاههای فرهنگی باید در رابطه با جذب بیشتر مردم به نماز تلاش بیشتری از خود نشان دهند چراکه نماز از همه کارها بالاتر است. نماز بصیرت انسان را افزایش می دهد در کنار توجه به شکل نماز باید مفاهمیم آن نیز در جامعه ترویج پیدا کند.
عضو شورای شهر ارومیه ادامه داد: ستاد اقامه نماز یک پتانسیل است و باید با ابزارهای مختلف هنری و در قالب برنامه هایی هنری و مخاطب پسند به شکل شایسته به فرهنگسازی نماز بپردازیم.
جانشین ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی نیز با تشکر از شهردار و شورای شهر ارومیه و تبریک ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) اظهار داشت: تبلیغات در انسان اثرگذار است و باید به گونه ای فضاسازی و تبلیغ شود که مردم با دل و جان به سمت فرهنگ نماز گرایش پیدا کنند.
اسماعیل زاده با تشکر ویژه از فضاسازی مدیریت شهری در ایام و مناسبتهای دینی و اسلامی گفت که این برنامه ها بدون شک در مردم ماندگار بوده و اثرگذار است.
وی بارزترین برنامه های فرهنگی سطح شهر را متعلق به شهرداری ارومیه دانست و ابراز امیدواری کرد که این خدمات در پیشگاه خداوند متعال ماجور باشد.
اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: اگر در جهت خدمت به مردم و تامین آرامش و احترام شهروندان تلاش کنید اجر این کار کمتر از نماز گزاردن نیست.
جانشین ستاد اقامه نماز استان افزود: به دنبال این بوده و هستیم که شهرداری را به عنوان مجموعه ای فعال در حوزه نماز بشناسیم و بحمدلله اکنون اینگونه است.
وی گفت: رفتار و گفتار ما باید به گونه ای باشد که در مخاطب اثر ایجاد کند و هیچ برنامه فرهنگی و دینی با دستور عملیاتی نخواهد شد.
نماینده ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت نتیجه محور بودن برنامه ها اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در کارهایمان کمی سازی کنیم باید قلبمان رئوف باشد و در جهت حل مشکلات مردم گام برداریم تا مردم به انقلاب و نظام اسلامی و ثمره خون شهداء خوشبین باشند. اگر این اتفاق افتاد به وظیفه مان درست عمل کرده ایم.
اسماعیل زاده در پایان صحبتهایش موارد ذیل را جهت توجه بیشتر و تصمیم برای اجرای کردن شان خواستار شد:
1-
افزایش زمان جلسات آتی 2-نشست مشترک با اعضاء شورای شهر 3-بررسی میزان عملیاتی شدن مصوبات گذشته قبل از اینکه مصوبه جدیدی تصویب شود 4-نامگذاری پل تقاطع غیرهمسطح ارومیه به دلیل مجاورت با ساختمان اداری ستاد اقامه نماز استان به نام پل نماز با تصویب شورای شهر 5-تاکید بر حضور مدیران در دوره های آموزشی نماز 6-برگزاری جشنواره فرهنگی نماز در مجموعه شهرداری
در پایان این جلسه محرم تیزکار معاون اداری مالی شهرداری ارومیه طی سخنانی با یادآوری سالروز حماسه عملیات کربلای 5 که تعداد 76 تن از شهداء ارومیه نیز در آن شرکت داشتند و با ذکر یادی از شهید وحید نوری یکی از شهداء این عملیات که مقید به اقامه مستمر نماز شب در سنگر جبهه گفت: اگر نیت مان در عمل خالص باشند، اجر و ثواب آن بیشتر است.
وی اضافه کرد: باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن نماز را فرهنگ سازی کنیم و مخاطب ها را بشناسیم.
تیزکار با اشاره به برنامه های شهرداری ارومیه برای اعزام کاروانهای زیارتی پرسنل تاکید کرد که از این کاروانها خواسته ایم تا ارمغان شان از این سفر معنوی اقامه نماز اول وقت باشد.
در خاتمه مقرر شد جلسه ای به منظور تقدیر از کارکنان فعال در نماز در بین ادارات شهرداری برگزار شود.







Print
1126 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان