• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

توزیع کیسه پارچه‌ای در ایستگاه‌های بازیافت، فرهنگسراها و دفاتر تسهیل‌گیری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

توزیع کیسه پارچه‌ای در ایستگاه‌های بازیافت، فرهنگسراها و دفاتر تسهیل‌گیری

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ احد یوسفی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با توجه به قرارگرفتن در روز جهانی پلاستیک و ضرورت کاهش مصرف آن اظهار کرد: روزانه ۵۰۰ هزار کیسه پلاستیکی تولید شده، توسط خانواده‌های ارومیه به محل دفن زباله (سایت نازلو) ارسال می‌شود.
وی  گفت:  کیسه‌های پلاستیکی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال در طبیعت ماندگار است و به راحتی تجزیه نمی‌شود‌ لذا خطرات زیست محیطی فراوانی برای طبیعت دارند.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به این که کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت هستند گفت: تجزیه کیسه‌های پلاستیکی قرن‌ها به طول می‌انجامد و زندگی جانواران به ویژه آبزیان و پرندگان را به مخاطره می‌اندازد.
وی  تاکید کرد: از مهم‌ترین راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی فرهنگسازی و آگاه کردن شهروندان از خطرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است.
یوسفی فرهنگ‌سازی در مقوله کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را ضروری دانسته و تصریح کرد: امروزه همه خانواده‌ها کم و بیش از خطرات پلاستیک آگاه هستند ولی در این برهه نیازمند آن هستیم که امر فرهنگ‌سازی کاهش زباله‌های پلاستیکی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی  افزود: کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی است که خانواده‌های ارومیه به هنگام خرید می‌توانند از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه جهت ترویج فرهنگ‌سازی عدم استفاده از پلاستیک، اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در غرفه‌های تحویل پسماند خشک کرده است و همچنین کیسه‌های پارچه‌ای را در اختیار فرهنگ‌سراها و دفاتر تسهیل‌گری قرار داده است تا در این اقدام فرهنگی سازمان را یاری کنند.

Print
266 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان