• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جذب سرمایه گذار راه برون رفت از رکود اقتصادی حاکم بر مدیریت شهری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جذب سرمایه گذار راه برون رفت از رکود اقتصادی حاکم بر مدیریت شهری

شهردار ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور با بیان اینکه ارومیه شهری است گردشگر و جاذبه های فراوان چون اماکن تاریخی، طبیعی و تفریحی که بستر بسیار مناسبی برای گسترش صنعت گردشگری و توریسم دارد ، اظهار کرد: ارومیه و آذربایجان غربی توانایی این را دارند که تا با استفاده از ظرفیت های موجود و با حضور سرمایه گذاری فعالان بخش گردشگری و همچنین تبلیغ و اطلاع رسانی توانمندی های شهر و استان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند، چرا که همسایگی با سه کشور و مجاورت با پنج کشور این امکان را برای جذب گردشگران خارجی فراهم می آورد.وی گفت: مدیریت شهری ارومیه 2020 را به عنوان شهری ایده آل برای گردشگری مطرح کرده که اقدامات لازم برای تحقق آن چون توسعه زیرساخت ها در حال انجام است.
حضرت پور بیان کرد: ارومیه 2020 طرحی است که در آن این شهر را به شهر گردشگری بین المللی تبدیل و تلاش خواهد شد تا صنعت توریسم در این شهر تقویت و با هدفگذاری های لازم و ضروری به افق ترسیم شده رسانده شود. وی در ادامه با اشاره به مقوله سرمایه گذاری اظهار کرد:  سرمایه گذاری یکی از منابع مهم و اساسی جهت کسب درامدهای پایدار برای شهر است که شهرداری ارومیه  به سمت جذب سرمایه گذار و درآمد پایدار حرکت کرده است و در این خصوص پروژه های سرمایه گذاری متعددی در شهر ارومیه در حال اجرا است .
شهردار ارومیه تنها راه برون رفت از رکود اقتصای حاکم بر مدیریت شهری را جذب سرمایه گذارعنوان کرد و گفت:  باید با جذب سرمایه گذار و سایر منابع مالی در افزايش و تحقق درآمد های پایدار گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه روش های سنتی درآمدی دیگر پاسخگوی نیاز شهرداری ها و شهروندان نیست، افزود: شهرداري‌ها بايد به سمت كسب درآمدهاي پايدار بروند تا بتوانند شهر را به‌صورت خودكفا اداره كنند.
حضرت پور افزود: استفاده از پروژه های مشارکتی و جذب سرمایه گذاری و کاهش هزینه ها را میتوان از راه های بهبود وضعیت شهرداری ها برشمرد.
وی با بیان اینکه پروژهای سرمایه گذاری در شهر ارومیه نسبت به گذشته با سرعت بیشتری در حال اجرا است، بیان کرد: در حال حاضر پروژه سرمایه گذاری شاخص چون مجتمع تجاری و خدمتی اوریاد، رزت(ستادیوم)، پل های عابر پیاده، سالن های ورزشی چند منظوره در دست اجراست.
شهردار ارومیه گفت: اولویت در جذب سرمایه گذار با سرمایه گذاران بومی و بعد از آن کشوري و خارجی است و شهرداری ارومیه آماده استقبال ازاین سرمایه گذاران با فراهم آوردن بستر های مناسب سرمایه گذاری است.
وی با تاکید بر اینکه مقوله سرمایه گذاری در شهر ارومیه، توسعه شهری را رقم می زند، يادآور شد: سرمایه گذاری باعث توسعه اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد فرصت های اشتغال در شهر می شود.

Print
296 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان