• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جلسه بررسی طرح‌ مطالعات امکان سنجی ضرورت احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و پهنه‌بندی و ضوابط احداث آنها در شهر ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جلسه بررسی طرح‌ مطالعات امکان سنجی ضرورت احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و پهنه‌بندی و ضوابط احداث آنها در شهر ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ در این جلسه که با حضور معاونت شهرسازی و معماری و دیگر واحد‌های ذیربط شهرداری تشکیل یافت، جنبه‌های فنی و تخصصی این طرح مطالعاتی از سوی کارشناس مهندسین مشاور طرح و شهردار ارومیه مورد واکاوی و تجزیه و تحلیل واقع شد.

 

دکتر حسین مهدی زاده شهردار ارومیه در این جلسه ابتدا به ضوابط طرح تفصیلی موجود اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم در حال حاضر ضوابط اجرایی طرح تفصیلی بوده چرا که این ضوابط در برخی معابر به ویژه معابر ۲۰ متری از منظر فنی و اقتصادی از توجیه لازم برخوردار نیست .

شهردار ارومیه به یک سری ساخت و سازهای شهری که در گذشته بدون لحاظ ضوابط و‌معیارهای فنی انجام شده؛ اشاره کرد و گفت: درحال حاضر در ساخت و سازهای شهری همخوانی وجود نداشته و یک آشفتگی بصری و سرگردانی در بحث تراکم و ارتفاع ساختمان وجود دارد که ریشه آن شاید در تفکرات مدیریتی یا عدم وجود چنین طرح‌هایی بوده است.

وی افزود: حرکت به سمت ایجاد خط آسمان و ایجاد یک سری جداره‌ها بصورت محله‌محور، منجر به رسیدن به یک همخوانی در ساخت و سازهای شهری می شود.

به گفته شهردار ارومیه با یک جراحی و بازنگری می‌توان وضع موجود در ساخت و سازهای شهری را ساختارمند کرد و باید دنبال آن هدفی باشیم که نقاط ضعف موجود را رفع کند و ضمن آن که نمی‌خواهیم یک وزن و تراکم مضاعف به شهر تحمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در این گونه مطالعات و تسریع در انجام آن می‌توان آن ضعف‌های قابل تصور در ضوابط طرح تفصیلی را مرتفع کرد تا هم در بحث تولید مسکن حرکت کرده باشیم و هم مطالبات مردم را جوابگو باشیم.

Print
354 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان