• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جلسه نهضت مطالعه مفید در فرمانداری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جلسه نهضت مطالعه مفید در فرمانداری

در اين راستا صبح مورخ 14 شهريور جلسه نهضت مطالعه مفيد و به رياست دكتر شريف نژاد فرماندار اروميه و با حضور قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي و با حضور اعضا برگزارشد .
 
در اين جلسه قاضي پور با انتقاد از تغييرات در سياستهاي فرهنگي كشور اين گونه تغييرات را به ضرر كشور دانست. وي با اشاره به مشوقهاي متنوع براي بسط و توسعه فرهنگ جامعه  از كتاب به عنوان مشوقي ماندگارو پايدار در اين جهت ياد كرد و افزايش سرانه مطالعه را با راهكارهاي تشويقي مثل برگزاري مسابفات كتاب خواني در ادارات و سازمانها و نيز بهينه سازي كتاب خانه هاي مساجد و مدارس ميسر دانست . وي همچنين نقش صدا و سيما در ترغيب مردم به مطالعه را موثر توصيف كرد

 فرماندار اروميه نيز با اشاره به لزوم حركت به سمت تخصص گرايي در زمينه مطالعه ، راه اندازي ايستگاههاي مطالعه ، تشكيل جلسات در نهادها و سازمانهاي متصدي امور فرهنگي و حضور نمايندگان شهر اروميه و يا اعضاي شوراي شهر در اين جلسات را حايز اهميت  دانست و ادامه داد : اخذ مجوز دانشگاههاي الزهرا (س) و مالك اشتر و تشكيل كلاسهاي آموزش و تعليم قران به زبان انگليسي در فرهنگ سراي عترت و قران اروميه چشم انداز خوبي از تعليم وتعلم اسلامي دراروميه ارائه مي كند. فرماندار اروميه با استقبال از ورود نهادي همچون شهرداري اروميه در عرصه مطالعه و تاليف و چاپ مجموعه كتابهاي مرتبط با امور شهروندي خواهان استمرار در اين اقدام فرهنگي شده ورود در ديگر عرصه ها به خصوص بهره گيري از ظرفيت فرهنگسراها و اماكن فرهنگي در دست شهرداري براي برگزاري جلسات كتاب خواني و نقد و بررسي كتابها با دعوت از اساتيد فن و مولفين كتب را ارائه نمود. وي مشاركت شهرداري و ديگر نهادهاي فرهنگي شهر را در حمايت از مولفين كتب و تاليف و رونمايي از آنها واستفاده از تابلو كتاب در معرفي كتب منتشره مناسب  را از اقدامات ديگري كه مي توان در جهت ارتقاي بستر مطالعه در سطح عمومي انجام داد توصيف نمود. در انتهاي اين جلسه نيز در خصوص مصوبات حلسه قبلي و اجراي آنها بحث و بررسي شد .

Print
965 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان