• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حفظ باغات شهر با طرح "باغ پارک" یا باغات نمادین
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حفظ باغات شهر با طرح "باغ پارک" یا باغات نمادین

مهندس مناف زاده اظهار داشت: ضروری به نظر می رسد که یا در تهییه طرح تفضیلی شهر مشوقهایی برای مالکان درحفظ و نگهداری از باغات در قالب " پارک باغ " یا باغات نمادین ایجاد شود تا با کاشت اقلام گیاهی بومی منطقه از قبیل  گل محمدی، انواع توت، گردوو... ازنابودی باغات جلوگیری شود و یا اینکه با غات مذکور توسط شهرداری خریداری و توسط سازمان فضای سبز بصورت "باغ پارک " نگهداری و مورد استفاده عمومی قرار گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین باتوجه به ارتباط موضوعی این امر با سازمانهای جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و محیط زیست ؛ مساعدت بودجه ای این سازمانها به شهرداری جهت تملک این باغات بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

 

سیاست توسعه محوری با مشارکت مردمی

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اورمیه در خصوص سیاست توسعه محوری این سازمان با مشارکت مردمی به خبرنگار ارغوان گفت: این سازمان در سال جاری در راستای توسعه ونگهداری فضاهای سبزبا جلب مشارکت شهروندان در هر محله با ایجاد پارکهای همسایگی و محله ای اقدام به توسعه فضاهای سبز می کند که این برنامه در گلشهر 2 میدان لاله اجرا شده است . همچنین در این راستا سازمان فضای سبز با اهدای درختان مثمر و غیر مثمر ،گل وگیاهان زینتی و ... برای کاشت درحیاط و جلو منازل اقدام به افزایش فضاهای سبز با مشارکت شهروندان کرده است که در سالهای آتی نیز تداوم خواهد داشت.

 

Print
1145 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان