• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حفظ و تقويت بنيان خانواده از اصلي ترين رويكردهاي دولت تدبير و اميد است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حفظ و تقويت بنيان خانواده از اصلي ترين رويكردهاي دولت تدبير و اميد است

به گزارش سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، نادر صفرزاده در نشست تخصصی ابلاغ سیاستهای کلی دفتر امورخانواده و بانوان وزارت کشور و اولین جلسه ستاد بزرگداشت "هفته زن" که در استانداری برگزار شد، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت: دیدگاه رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد و تعالی فرهنگ و رفاه جامعه با رویکرد و مديريت جهادی است كه بايد مورد توجه مديران و مسئولان قرار گيرد.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار آذربايجان غربي در ادامه به راه اندازی شعبه دانشگاه الزهرا (س) در ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه برای فراهم نمودن شرايط ادامه تحصيل بانوان در مقاطع تكميلي فعالیت مي‌كند و در آن رشته هايي تدريس خواهد شد كه مورد نياز جامعه و بازار كار است.

صفرزاده همچنين گفت: برنامه ریزی برای حل مشکلات بیکاری، حمایت از فضای کسب و کار و تلاش در جهت توسعه اقتصادی استان از ديگر اولویت های كاري مديريت ارشد استان در سال جديد است.

وي ادامه داد: در همين راستا، از ایده های جدید کارآفرینان بخصوص بانوان كارآفرين و راه اندازی رشته های مورد نياز جامعه و بازار كار در نمایندگی دانشگاه الزهرا(س) در استان به منظور افزایش مشارکت و گسترش فعالیت هاي اقتصادی بانوان استقبال مي‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه بانوان کارآفرین باید بیشتر مورد توجه و حمايت قرار گیرند نيز گفت: در نظام اسلامی، توجه به جایگاه و نقش بانوان در جامعه و حق و حقوق این قشر که 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند مورد تاكيد قرار گرفته است لذا ضروری است اقدامات لازم براي توسعه مشاركت بانوان در امور جامعه انجام گيرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه با اشاره به نقش برجسته بانوان در تحقق مدیریت جهادی در خانواده ها و تربیت مدیران جهادی، افزود: زنان فرهنگ ساز ایران اسلامی می‌توانند با احیای ارزشهای اصیل اسلامی، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و مشارکت در تدبیر و امور جامعه، الگويي مترقی از سبك زندگي اسلامي-ايراني را به جهانیان ارائه کنند.

خانم دهقانی به نشست اخیر مدیران کل بانوان استانداري‌ها با وزیر کشور اشار كرد و گفت: برنامه ريزي و بازديد مستمر از دفاتر امور بانوان دستگاههاي اجرايي استان، ارتقاي تعامل و هماهنگي با مديران و مسئولان، تلاش براي تقويت بدنه كارشناسي دفاتر بانوان و احصاء مسائل و مشكلات حوزه بانوان از جمله سیاست های اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري در سالجاري است.

خانم مبین عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بهره‌گيري از سرمایه های اجتماعی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گفت: بايد با تقويت روحيه جهادي، استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های منابع انسانی کشور بویژه نخبگان و فرهیختگان، تقویت احساس مسئولیت در واحدهای تولیدی و اقتصادی، کارآموزی و توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال برای بانوان در راستاي تحقق شعار سال و اعتلاي اقتصاد و فرهنگ كشور بكوشيم.

وي همچنين از اختصاص 11 میلیارد ریال برای احداث پارک بانوان در مناطق یک و دو شهر اروميه در سال جاری به منظور غنی سازی اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران نیز در این جلسه به بیان ويژگيها و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و بر لزوم الگوگيري از مكتب و سيره آن حضرت تاكيد كرد.

خانم پور حیدر در ادامه با اشاره به مدیریت جهادی مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب افزود: حفظ و اعتلاي عزت و اقتدار کشور در ابعاد مختلف، نیازمند توجه به مقوله اقتصاد و فرهنگ، تربیت قرآنی و دینی جوانان، عدم انفعال و حفظ و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با مشارکت فعالانه و جدی مردم در کنار مسئولین است.

گفتنی است در پایان این جلسه، تصميمات لازم براي برپایی نمایشگاه توانمندیهای زنان همزمان با "هفته زن" در بازاچه خود اشتغالي بوستان کارآفرین ارومیه اتخاذ شد.

Print
914 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان