• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حمله به مسجد اعظم و رهبری شیخ غلامرضا حسنی دلایل نامگذاری روز فرهنگی ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حمله به مسجد اعظم و رهبری شیخ غلامرضا حسنی دلایل نامگذاری روز فرهنگی ارومیه

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه تشریح کرد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در مراسم روز فرهنگی ارومیه دلیل انتخاب دوم بهمن ماه به عنوان روز فرهنگی ارومیه را چنین تشریح کرد : هر شهر بخاطر شخصیتها و مناسبتها , اثار و اماکن طبیعی و با توجه بر مبنای جایگاهی که دارند یک روز را به عنوان روز فرهنگی معرفی می کنند.
وی افزود : برای انتخاب روز فرهنگی برای ارومیه طی فراخوان عمومی نظرات شهروندان را خواستیم و با برگزاری جلسات متعدد با بزرگان و فرهیختگان ارومیه پس از جمع بندی نظرات در صحن علنی شورا روز دوم بهمن ماه به عنوان روز فرهنگی ارومیه انتخاب و معرفی شد.

بخشایشی ادامه داد:از آنجایی که مسجد به عنوان مکانی برای ترویج دین , محور و مأمن گاه مردم و مهم تر از همه خانه خدا است و دوم بهمن ماه مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم ستم شاهی به توپ بسته شد یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب این روز قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حادثه به توپ بسته شدن مسجد اعظم موضوع اصلی رهبریتی بود که توسط مجاهد نستوه آذربایجان شیخ غلامرضا حسنی  اتفاق افتاد، دیگر دلیل انتخاب این روز به عنوان روز فرهنگی ارومیه بود.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره بر اینکه بیش از پنج شهید و بیست مبارزی که دوم بهمن ماه از مسجد دفاع کردند روز دوم بهمن ماه را به عنوان دارا بودن پیامدهای مختلف در اولویت قرار داد و پس از بررسی و برگزاری جلسات متعدد به اتفاق آرا دوم بهمن ماه به عنوان روز فرهنگی ارومیه در تقویم ایران به ثبت رساندیم.

Print
227 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان