• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

خرداد ماه؛ تعریض جاده گلمان آغاز می شود /انتقال ضایعات فروشان به خارج از شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

خرداد ماه؛ تعریض جاده گلمان آغاز می شود /انتقال ضایعات فروشان به خارج از شهر ارومیه

شهردار ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به آغاز آسفالت معابر از سال جدید، عنوان کرد: اکیپ های آسفالت در سطح مناطق پنج گانه در حال گشت زنی هستند تا معابری که نیازمند به مرمت هستند گزارش تا نسبت به مرمت آسفالت آنها اقدام شود .

وی بیان کرد:  عملیات آسفالت در برخی خیابان ها چون خیابان حکیم نظامی که نیاز به ساماندهی دارد انجام می شود و خیابان ابوالفتحی و مسکن مهر طرزیلو نیز آماده آسفالت است .

حضرت پور افزود: با توجه به گسترده بودن شهر و امکان عدم گشت زنی اکیپ های آسفالت، شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه چاله شهری و همچنین آسفالت کوچه ها با سامانه 137 در ارتباطات باشند تا موارد مطروحه در اسرع وقت رفع شود.

وی با اشاره به انتقال ضایعات فروشان به خارج از شهر بیان کرد: در خصوص انتقال ضایعات فروشان با هماهنگی لازم سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مکانی برای انتقال پیش بینی شده است که با همت خود ضایعات فروشان نسبت به انتقال طی آینده نزدیک اقدام می شود .

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به افزایش نرخ کرایه های  تاکسی شهر، اظهار کرد:  بر اساس کارشناسی ها افزایش نرخ کرایه بیش از 20 درصد نباشد اما با توجه به اینکه زندگی رانندگان تاکسی در شرایط سخت است درخواست داریم افزایش 34 درصد باشد و از مردم نیز درخواست می شود با نگاه حمایتی به این قضیه نگاه کنند.

وی در ادامه گفت: شهرک گلمان به وسعت 2 هزار هکتار با احیای دریاچه ارومیه به یکی از زیباترین شهرک های ساحلی ایران مبدل می شود.

حضرت پور با اشاره به امکانات مطلوب در شهرک گلمان، اظهار کرد: با اقدام شورای عالی شهرسازی در آینده نزدیک این شهرک بعنوان شهر مطرح می شود که با این اقدام امکانات و راه های دسترسی به ان نیز مطلوب تر می شود .

وی با اشاره به جاده منتهی به گلمان و چی چست، بیان کرد: بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت نقشه ها بررسی و ابلاغ  شد و خرداد ماه نسبت به تعریض تا زندان اقدام می شود و اعتبار لازم نیز برای تامین روشنایی در بودجه 98 پیش بینی شده است .

شهردار ارومیه با بیان اینکه تسهیل امکانات در گلمان منجر به کمرنگ شدن حاشیه نشینی می شود، اظهار کرد:  با بهبود امکانات در گلمان و اینکه شهرک گلمان تا 60 هزار نفر ظرفیت پذیرش شهروند برای سکونت دارد از حاشیه نشینی در محدوده  و در نتیجه تخریب باغات جلوگیری می شود.

وی در ادامه با اشاره به توزیع افطاری در نقاط مختلف شهر و به ویژه در مناطق کم برخوردار شهری، اظهار کرد:  اگر شهروندان و یا خیرین نسبت به توزیع افطاری اقدام کنند شهرداری اعلام می کند در این  امر خیر با انها در توزیع افطاری و پهن سفره افطاری ساده  در مقابل ساختمان شهرداری ارومیه مشارکت کند.

وی در پاسخ به مطالبات شهروندان در خصوص نصب و بهسازی پل عابر پیاده مکانیزه  در کمربندی شهر ارومیه اظهار کرد: اولین پله عابر پیاده مکانیزه در کمربندی راه اندازی شد اما متاسفانه بدلیل عدم استفاده مناسب و نگه داری و سرقت نوارهای آلومینیومی پله های برقی، این پله ها خراب شد که نسبت به رفع مشکل اقدام می شود اما در خصوص نصب پل عایر پیاده در اول خیابان المهدی که جزو مطالبات اصلی شهروندان است، معاونت فنی و عمرانی نسبت به نصب ان و رفع مشکل  با اختصاص اعتبار از  بودجه شهرداری و یا از طریق سرمایه گذار اقدام نماید.

Print
483 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان