• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

خطر آتش سوزی در کمین قطعات خالی سطح شهر ارومیه/شهروندان نقش پررنگ در جلوگیری از گسترش حریق را دارند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

خطر آتش سوزی در کمین قطعات خالی سطح شهر ارومیه/شهروندان نقش پررنگ در جلوگیری از گسترش حریق را دارند

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ ابراهیم شاد قوشچی  با اشاره به وقوع چندمورد آتش‌سوزی در روزهای گذشته در قطعات خالی و خانه های مخروبه، بیان کرد: به دلیل بارندگی‌ های فراوان، گیاهان خود رو زیادی در قطعات خالی رشد کرده است که با توجه به  اتمام فصل بهار و افزایش گرما این گیاهان خشک شده و تبدیل به پوشال‌هایی شده که مستعد آتش‌سوزی است و با کوچک ‌ترین شعله و جرقه‌ دچار حریق می‌شود.

وی با بیان اینکه آتش ‌سوزی در محل ‌هایی که علف‌ های خشک وجود دارد به سرعت به ویژه با وزش باد گسترش پیدا می‌کند، اظهار کرد:  عامل انسانی دلیل عمده آتش سوزی در قطعات خالی سطح شهر ارومیه است.

شاد قوشچی با اشاره به خطر آتش سوزی به دلیل انداختن بطری های شیشه ای و یا شیشه های شکسته در طبیعت ، گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان ها و پارک های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مثل ذره بینی موجبات آتش سوزی را فراهم می کند.

وی گفت:  ارگان ها و سازمان های مختلف جهت پیشگیری از آتش ایمنی این محل‌ها را تامین کنند  و با پاکسازی قطعات خالی از علف های خشک از وقوع آتش‌ سوزی ‌های ناخواسته یا عمدی جلوگیری شود.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه ناوگان آتش نشانی شهرداری ارومیه در آماده باش کامل است، عنوان کرد:  موتور سیکلت های شهر ارومیه جهت پیشگیری و مهار آتش در قطعات خالی و پارک جنگی بصورت سیار در حال گشت زنی هستند.

وی از کلیه شهروندان درخواست کرد که نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند و به هیچ عنوان به منظور از بین بردن ضایعات شاخ و برگ درختان در زمین های کشاورزی یا بایر و همینطور فضای سبز  و باغات، اقدام به آتش زدن آن ها نکنند و از انباشته شدن شاخ و برگ ضایعات درختان در یک محل جلوگیری کرده، چون در صورت شعله وری، حریق به سرعت گسترش و به دیگر ساختمان ها و منازل اطراف سرایت می کند و مهارآن بسیار سخت و زمان بر می شود.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد:  شهروندان در صورت مشاهده آتش سوزی با حفظ خونسردی سریعاً با شماره125 تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

Print
304 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان