• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد

در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ؛ دوم بهمن بعنوان روز فرهنگی شهر ارومیه با تمام آرای اعضای شورای اسلامی شهر  به تصویب رسید.

به گزارش  مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  نامه ای از سوی دبیرخانه کلانشهرهای کشور به شورای اسلامی شهر ارومیه ارسال شده ، که طبق این نامه شوراهای اسلامی کلانشهرها باید یک روز را بعنوان روز فرهنگی اعلام کنند.

با توجه به این موضوع و طی برگزاری جلسات متعددی که با حضور کارشناسان ، متخصصان و اساتید و صاحبنظران در مرکز مطالعات و پژوهش های شورا انجام گرفته شده بود نهایتا در جلسه صحن شورا چند پیشنهاد مطرح ، که پس از بحث و گفتگوی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، روز ۲بهمن بعنوان روز فرهنگی کلانشهر ارومیه معرفی شد.

با توجه به اینکه روز ۲ بهمن سال ۱۳۵۷، روز   به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه و نماد انقلابی گری ، مقاومت و شجاعت مردم آذربایجان به فرماندهی مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی ، و آغاز   مبارزه مسلحانه با رژیم منحوس پهلوی را برای نخستین بار در کشور نقطه عطفی را در تاریخ ایران اسلامی بوجود آوردند و این روز بعنوان روز فرهنگی شهر ارومیه معرفی شد.
۲ بهمن سال ۵۷ یادآور حماسه تاریخی به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه و مردمی است که نخستین قیام مسلحانه خود را با رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان   به پا کردند.

Print
309 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان