• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دستگاههای نظارتی و شهرداری را برای اهداف شخصی زیرسوال نبریم/ تفکیک های قولنامه ای 34 درصد سطح شهر را شامل می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دستگاههای نظارتی و شهرداری را برای اهداف شخصی زیرسوال نبریم/ تفکیک های قولنامه ای 34 درصد سطح شهر را شامل می شود

شهردار ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور، صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به برگزاری جشنواره های گل و گیاه طی چند سال اخیر، بیان کرد:   برگزاری جشنواره های گل و گیاه باعث افزایش گلخانه های پرورش گل و گیاه و رونق اقتصادی شده  و از این تریبون باید گفت که اگرچه برگزاری این جشنواره ها  در ابتدای برگزاری با مشکلاتی مواجه بود اما با گذشت زمان منجر به اشتغال و توسعه اقتصادی شهر می شود و جوانان باید از این ظرفیت استفاده کنند .

وی فضای سبز شهر ارومیه منهای فضای باغات دایر و پارک جنگلی را 630 هکتار عنوان کرد و گفت:  تمام تلاش شهرداری بر این معطوف شده است که با توسعه فضای سبز و حفظ باغات شهر این اقتصاد سبز را برای نسل های آینده حفظ کنند.

حضرت پور با بیان اینکه حافظ اصلی فضای سبزشهروندان هستند و آنها باید در حفظ و نگه داری آن کوشا باشند، اظهار کرد:  فضای سبز شهر ارومیه به ویژه در ایام تابستان نیاز بیشتری به نگه داری و حفظ توسط شهروندان دارد و شهرداری نظارت ویژه ای دارد تا هم در فضای سبز شهری  و هم در اراضی که خالی هستند آتش سوزی ها را کنترل و مهار و پیشگیری کند.

به گفته وی فضای سبز ارومیه در فصل تابستان از بعد آبیاری آن به یک بحران تبدیل می شود و این که از بابت تامین ماشین آلات و نیروها در مقوله نگه داری با حضور بیشتر مردم در پارک ها در فصل تابستان با مشکلاتی مواجه می شود که  از شهروندان درخواست داریم یاریگر شهرداری در حفظ و نگه داری فضای سبز شهر ارومیه به ویژه در این ایام باشند.

حضرت پور افزود: در حال حاضر علاوه برآبیاری فضای سبز شهر، 160 هکتار فضای سبز پارک جنگلی و  170 هکتار باغ های دایر سطح شهر بدلیل عدم راه های دسترسی توسط تانکرهای آب با هدف پیشگیری از خشکسالی و حفظ آنها آبیاری می شود .

وی با اشاره به عدم توسعه سرانه فضای سبز در برخی مناطق شهری ارومیه، عنوان کرد: متاسفاته در طی سالهای اخیر 34 درصد سطح شهر تفکیک های قولنامه انجام شده است و در سایه این تفکیک های قولنامه  ای سرانه های خدماتی و فضای سبز تبدیل به سرانه و کاربری های مسکونی از جمله در محدوده شهرداری منطقه دو شده است.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد:  شهرداری ارومیه جهت توسعه فضای سبز و برخورداری مردم ازبوستان ها  در مناطقی که درآن تفکیک های قولنامه ای شده و فضای سبزی نداشتند اقدام به خرید کاربری های مسکونی و تبدیل آن به فضای سبز و پارک چون ایجاد پارک ارغوان در منطقه حاجی پیرلو و باغ حلاوت کار کرده است .

وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه با اختصاص بودجه هرسال نسبت به تملک باغات با هدف حفظ فضای سبز می کند، بیان کرد:  در حال حاضر جهت توسعه فضای سبز،  دو هکتار باغ گردو در منطقه دیگاله جهت ایجاد پارک و استفاده شهروندان خریداری شده است.

شهردار ارومیه گفت: طی سال های اخیر با حمایت های شواری شهر ارومیه و با اختصاص بودجه های سالانه جهت افزایش سرانه فضای سبز در مناطق که تفکیک های قولنامه شده است نسبت خریداری و ساخت پارک در آن چون کوی لاله ، ساوالان، پشت آموزشگاه فنی و حرفه ای اقدام شده است . وی با یادآوری دوباره اینکه 34 درصد از سطح شهر ارومیه گرفتار تفکیک های قولنامه ای بدون در نظرگرفتن فضاهای خدماتی توسط برخی افراد سودجو شده است که این مهم باعث بروز مشکلاتی شده است ، اظهار کرد: اخیرا تفاهم نامه ای با سپاه شهداء استان جهت ساخت سالن ورزشی با در اختیار گذاشتن زمین توسط شهرداری اقدام شده اما زمینی با کاربری خدماتی پیدا نمی شود که نسبت به ایجاد سالن ورزشی اقدام کنیم.

شهردار ارومیه گفت:  تمام تلاش شهرداری بر این است که در بافت فرسوده  شهری و منطقه دو شهرداری ارومیه با تملک نسبت به افزایش سرانه فضای سبز در آن  اقدام شود.

وی با اشاره به انعکاس خبر تملک 700 هکتار زمین ها و باغات اطراف شهر جهت  حفظ آنها و توسعه فضای سبز و سوء استفاده برخی اشخاص از این خبر و انتشار اخبار نادرست در فضای مجازی با عنوان اینکه شهرداری همه را خریده است، بیان کرد: این فرافکنی ها ترمزی برای توسعه شهر بوده و دور از انصاف است که دستگاه های نظارتی و مجموعه بزرگ شهرداری ارومیه را زیر سوال برد چرا که این تملک ها برای توسعه شهری و برای نسل های آینده صورت گرفته است و یقین دارم آیندگان قدر کارهای امروز را خواهند دانست.

وی گفت: همگان باید تلاش کنیم توسعه شهری را رقم بزنیم و نه اینکه بداخلاقی را در شهر توسعه دهیم.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: از همه مردم و اقشار مختلف و به ویژه روحانیت معزز خواهشمندیم که برای توسعه و پیشرفت ارومیه علیرغم داشتن هرگونه نگرش سیاسی به کمک شهر و مدیریت شهری بیایند و توسعه شهر را فدای اهداف شخصی نکنیم و اهداف انتخاباتی سال آینده را با تخریب مدیریت شهری استارت نزنیم که ضررش به شهروندان و آینده شهر است.

Print
348 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان