• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دومین جشنواره انگور در ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دومین جشنواره انگور در ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ شهردار ارومیه در آیین افتتاح دومین جشنوار انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه  با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره انگور آشنایی نسل جوان با آداب و سنن گذشته و ایجاد نشاط و سرزندگی در مردم است، بیان کرد: در این زمینه تلاش‌های زیادی شده است و برای برگزاری این جشنواره تلاش بسیاری شده و امروز شاهد برپایی باشکوه این جشنواره هستیم.

مهندس محمد حضرت پور گفت: زیباسازی شهر، کاشت گل در فضاهای سبز، رنگ آمیزی جداول و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جای جای شهر در ایام تابستان از جمله اقدامات شهرداری ارومیه برای مسافران تابستانی است.

وی با تاکید بر توجه بیش‌تر به مباحث گردشگری، افزود: با توجه به موضوع گردشگری می‌توان اقتصاد منطقه را پویا کرد.

شهردار ارومیه اظهار کرد: گردشگری از زمینه های مغفول در آذربایجان غربی است در حالیکه در این زمینه می توان کارهای اقتصادی فراوانی در استان انجام داد.

جشنواره های محلی بهترین ابزار برای توسعه گردشگری در کشور هستند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در آیین افتتاح دومین جشنواره انگور با بیان اینکه جشنواره های محلی بهترین ابزار برای توسعه گردشگری در کشور هستند، گفت: گسترش این نوع جشنواره ها می تواند در نیل به هدف توسعه گردشگری داخلی و ایجاد ظرفیت در این بخش بسیار کارساز باشد.


دکتر مرتضی رحمانی موحد عنوان کرد: ظرفیت های بسیاری در این بخش نهفته هستند که می توان با برنامه ریزی دقیق  و تلاش بیشتر آنها را به منصه ظهور رساند.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و جشنواره ها نیز می توانند به عنوان مسیری برای معرفی استان و ظرفیتهای آن بکار گرفته شوند.

دکتر رحمانی موحد گفت: جشنواره انگور مسیری جدید در معرفی آذربایجان غربی به مردم کشور است و باید از همین ابتدای راه برای راه برای تبدیل کردن این جشنواره به یک نماد ملی و منطقه ای تلاش شود.

آذربایجان غربی قطب مهم کشاورزی در کشور

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جشنواره بیان کرد: یافته های باستان شناسی در تپه حسنلو بیانگر این است که انگور و فرآورده های آن و نیز جشن انگور با فرهنگ و تاریخ مردم استان در آمیخته است.

دکتر هادی بهادری اظهار کرد: در نوروز و تابستان امسال، شاهد افزایش سفرهای داخلی به مقصد آذربایجان غربی بودیم که به همراه کاهش تصادفات جاده ای نوید بخش توسعه اقتصادی استان در زمینه گردشگری داخلی است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی قطب مهم کشاورزی در کشور محسوب می شود، ادامه داد: گردشگری و توسعه آن هم اکنون به عنوان یکی از ابعاد توسعه ای استان مطرح است که با احیا و زنده نگه داشتن آداب و رسوم سنتی منطقه می توان بر رونق آن افزود.

ارزش اقتصادی انگور تولید شده در استان به میزان 400 میلیارد تومان در سال است

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: انگور یکی از مهمترین تولیدات این استان است و آذربایجان غربی از نظر سطح، چهارمین استان و از نظر تولید، بین شش استان اول تولید کننده کشور قرار دارد.

مهندس اسماعیل کریم زاده افزود: هم اکنون 22 هزار هکتار باغات انگور در استان وجود دارد که سالانه 230 تا 240 هزار تن انگور از آنها برداشت می شود.

وی  با بیان اینکه میزان ارزش اقتصادی انگور تولید شده در استان به میزان 400 میلیارد تومان در سال است که تقریبا با میزان گندم تولیدی استان برابری می کند، گفت:  انگور محصولی با نیاز آبی پایین است که 50 درصد کل تولید در این زمینه در ارومیه انجام می شود.

در پایان گفتنی است؛ برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات به دست آمده از انگور و غذاهای مختلف سنتی تهیه شده از این محصول، بازدید از باغهای نمونه انگور در ارومیه و تشکیل کارگاههای آموزشی مختلف در این زمینه از جمله سایر برنامه های جشنواره انگور است که در مدت چهار روز برگزاری آن به اجرا در خواهد آمد.

لازم به ذکر است که در این جشنواره از استان های زنجان، کردستان، همدان، تبریز و ... نیز شرکت داشتند.



































Print
1592 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان