• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دیدار مردمی اعضای شورای اسلامی شهر با شهروندان منطقه یک ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دیدار مردمی اعضای شورای اسلامی شهر با شهروندان منطقه یک ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با اهالی منطقه یک با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر،  بیان کرد:  آزاد سازی خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ  دوره هشت ساله دفاع مقدس است.

میرعلی محمدی هدف ازدیدارهای مردمی با اعضای شورای اسلامی شهرارومیه در مساجد محلات مختلف را شنیدن مشکلات و پیشنهادات شهروندان عنوان کرد و گفت:  دیدار های مردمی باعث تعامل هر چه بیشتر شهروندان با اعضای شورا اسلامی شهر شده و این تعامل و همفکری باعث  توسعه و آبادانی منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد:  مشکلات شهروندان منطقه در این دیدار های مردمی به کمیسیون های مختلف شورا  ارجاع داده و پس از بررسی در کمیسیون مربوطه  در صحن علنی شورا نیز با حضور تمام اعضای شورا اسلامی شهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمدی با اشاره به وجود برخی مشکلات درمناطق مختلف شهر ارومیه ،  اظهار کرد:  در بروز بسیاری از مشکلات در شهر شرکت های خدمات رسان  نقش اساسی را داشته و در این رابطه مقوله یکپارچه سازی سیستم مدیریت شهری  نقش بسیاری مهمی در رفع  مشکلات دارد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری ارومیه  به دو بخش عمرانی و جاری تقسیم می شود، بیان کرد:  اکنون از بودجه اختصاص یافته  برای شهرداری ارومیه 87 درصد صرف پروژ های عمرانی چون آسفالت، له گیری معابر و روان سازی ترافیک و دفع آب های سطحی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید براینکه شهرداری منطقه یک جزو بهترین مناطق شهری ارومیه است،  گفت: اکنون بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری در این منطقه انجام می گیرد که این پروژه های سرمایه گذاری باعث رونق و توسعه عمران و آبادانی در سطح منطقه یک خواهد شد.

وی با اشاره به برخی  مشکلات در سطح منطقه یک شهرداری ارومیه، اظهار کرد:  در این منطقه با  کمبود سرانه  های آموزشی، بهداشتی،  خدماتی و فضای سبز مواجه هستیم به طوری  که اکنون متوسط سرانه  خدماتی  در این منطقه زیر 10 متر مربع است در حالی که استاندارد سرانه خدماتی 12 متر مربع است .


از ایده های شهروندان در توسعه و آبادانی شهرارومیه استقبال می شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرارومیه نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدارهای مردمی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه با شهروندان در مناطق 5 گانه شهر باعث رفع مشکلات خواهد شد،  گفت:  این دیدار های مردمی  توسعه متوازن خدمات  را در شهر  رقم خواهد زد.

لطیفه مبین با اشاره به بودجه شهرداری منطقه یک در سال  جاری ، اظهار کرد:  برای شهرداری منطقه یک بودجه ای  به میزان 150 میلیارد تومان تخصیص یافته است .

وی با بیان اینکه نباید تمام خدمات به شهروندان تنها در پروژه های عمرانی چون مبلمان شهری، احداث فضای سبز و ساخت تقاطع های غیر همسطح خلاصه شود، عنوان کرد:  باید در کنار پروژه های عمرانی به مقوله فرهنگ و انجام پروژه های فرهنگی و مباحث فرهنگی چون آموزش شهروندی نیز توجه ویژه شود.

مبین افزود:  طی سال جاری از میزان بودجه تصویبی هر یک از مناطق شهرداری ارومیه در حدود نیم درصد صرف مقولات فرهنگی مناطق خواهد شد.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات در شهر ارومیه، بیان کرد:  الکترونیکی کردن خدمات یکی از شاخص های توسعه است و شهرداری ارومیه نیز در تحقق ارائه خدمات  الکترونیک به شهروندان حرکت می کند .

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرارومیه با اعلام اینکه مشارکت های مردمی  باعث توسعه و آبادانی شهر ارومیه می شود، اظهار کرد: ارائه ایده و پیشنهاد ازسوی شهروندان باعث توسعه شهرمی شود و شورای اسلامی شهر ارومیه نیز از ایده های  شهروندان استقبال می کند .


امسال تمامی معابر خاکی شهرآسفالت می شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه  در ادامه این دیدار مردمی با اشاره به تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال گذشته، بیان کرد:  بودجه سال گذشته شهرداری ارومیه با توجه به رکود  اقتصادی حاکم  در حدود 88  درصد محقق شد .

حسین پناهی با اشاره به یکی از برنامه های  الویت دار شهرداری ارومیه  در سال جاری ، عنوان کرد:   طی سال جاری تمام معابر خاکی شهر ارومیه  آسفالت خواهند شد و دیگر با انجام این مهم در هیچ نقطه از شهرارومیه با معضل معبر خاکی روبه رو نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه مقوله محله محوری با برگزاری دیداری های  مردمی در حال تحقق است، اظهار کرد:  اکنون شعار محله محوری  در راس برنامه ها قرار گرفته و با شعار  محله محوری توازن و عدالت در تمام محلات شهر برقرار خواهد شد.

در پایان گفتنی است؛  شهروندان ساکن منطقه  یک ارومیه  با حضور در مسجد خیر النساء مسایل  و مشکلات خود را همچون آسفالت و زیر سازی معابر و کوچه ها، بروز مشکلات زیر ساختی فاضلاب، رفع مشکلات تفکیک اراضی و مشکلات خیابان درستکار  را با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه یک ارومیه در میان گذاشتند.





Print
1017 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان