• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس شورای اسلامی ارومیه: حفاظت از هویت تاریخی و فرهنگی شهر مورد توجه جدی شوراست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس شورای اسلامی ارومیه: حفاظت از هویت تاریخی و فرهنگی شهر مورد توجه جدی شوراست

 به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، در جلسه ای که با حضور جباری مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی و  اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دفتر رییس شورا برگزار شد، در خصوص حذف عوارض بازسازي، احياء و تغییر کاربری ابنیه تاریخی در راستای حمایت از مالکین اشخاص حقیقی به بحث و گفتگو پرداخته شد.

پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه  در این نشست با تاکید بر مشارکت دو طرف در حفاظت از میراث فرهنگی، اظهار داشت: افزایش تعداد کمیسیون های شورای اسلامی شهر ارومیه به پنج کمیسیون و تشکیل کمیسیون میراث فرهنگی، محیط زیست و گردشگری نشان از اهتمام جدی شورای اسلامی شهر ارومیه در حفاظت از هویت تاریخی و فرهنگی است.

 وی در این زمینه به تلاش شورای اسلامی و شهرداری ارومیه در آزاد سازی محوطه بنای تاریخی سه گنبد اشاره کرد و گفت: این شورا آمادگی کامل دارد تا در ز مینه صیانت از میراث فرهنگی هرگونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داشته باشد.

مهران حاجیلو  عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه از  آمادگی کمیسیون فرهنگی شورا جهت تعامل با اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد و افزود: متاسفانه اماکن تاریخی شهر ارومیه ناشناخته مانده و تبلیغات چندانی در راستای شناساندن آنها صورت نگرفته است، شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده است تا در زمینه تبلیغات محیطی  با اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری کند.
وی در ادامه با اشاره به وجود اسناد تاریخی فراوان در قالب های اداری و مالکیت اشخاص حقیقی در استان، گفت:  با همکاری متقابل و آماده سازی بسترهای مناسب می توان این اسناد را در قالب «موزه  اسناد فرهنگی» در معرض دید عموم قرار داد.

حاجیلو در پایان خواستار مشارکت بیشتر اداره کل میراث فرهنگی در برنامه های شهرداری علی الخصوص در پارک مفاخر شهر ارومیه  شد.


 
جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشکری به ظرفیت بالای استان از حیث تعدد آثار تاریخی، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی از لحاظ کثرت آثار، ابنیه و محوطه های تاریخی جزء 10 استان برتر  کشور می باشد ولی متاسفانه پتانسیل موجود هیچ گونه همخوانی با اعتبارات تخصیص یافته برای اداره کل ندارد.

وی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته اعتبارات ملی مناسبی در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی سازمان مرکزی مصوب گردیده است، ولی مشکل اصلی در طرح های مشارکتی است که انتظار می رود شورای اسلامی شهر در این زمینه مدد رسان این اداره کل باشد.

جباری با اشاره بر لزوم حمایت از اشخاص حقیقی و  مالکین ابنیه تاریخی گفتدر چهار شهر تاریخی کشور  سیاست حذف عوارض تغییر کاربری از ابنیه تاریخی احیاء شده جهت بهره برداری اشخاص حقیقی اجرا گردیده که انتظار می رود شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این راستا همکای لازم  را مبذول دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه با تاَکید بر تعامل و همکاری بیشتر دو طرف، افزود: این اداره کل آماده است تا زمینه بازدید از موزه های سطح شهر و  استان را برای دانش آموزان فراهم نماید.



 



Print
1022 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان