• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل  شهری شورای اسلامی ارومیه خبر داد: نوسازی ناوگان اتوبوس رانی طی سال جاری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی ارومیه خبر داد: نوسازی ناوگان اتوبوس رانی طی سال جاری

«دکتر میر علی محمدی» با اشاره به فرسوه بودن ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه ،ابراز کرد:  فرسودگی  ناوگان  باعث عدم رغبت شهروندان برای استفاده شده است در نتیجه باید برنامه جامع مشخصی توسط سازمان تاکسی رانی و اتوبوس رانی شهر ارومیه  برای بهرمند کردن شهروندان از وسایط  نقلیه مطلوب صورت پذیرد.

وی بابیان اینکه توسعه حمل و نقل  شهری ارومیه بایستی توسط مدیران توسعه حمل و نقل  شهری ارومیه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد:  توسعه حمل  و نقل عمومی شهری و همچنین روان سازی ترافیک باید توسط مسئولان مدیریت شهری یعنی سازمان  حمل ونقل و ترافیک شهری ارومیه  به همراه شورای ترافیک  و پلیس راهور استان  بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

دکتر محمدی با اشاره به بودجه 228 میلیارد تومانی تخصیص یافته برای بهبود حمل و نقل عمومی شهر وحل معضل ترافیک و همچنین  پیاده روز سازی معابر شهر ارومیه،  ابراز کرد:  از این میزان بودجه  تخصیص یافته 40 درصد آن برای  بهبود مدیریت حمل و نقل  و ترافیک شهری ارومیه  صرف خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شهر ارومیه دارای یک برنامه جامع ترافیک  و حمل و نقل شهری  بوده  که در آن دور نمای آینده شهر ارومیه توسط  مهندسین مشاور متخصص  مطالعه شده است ، گفت:  متاسفانه  هم اینک این طرح که عبارت است از طرح مطالعه استفاده از ناوگان  بی. آر.تی، ال. آر.تی، تراموا و مترو  شهری با گذشت شش سال از عمر آن  از پاره ای  از اشکالات و مهم تر از آن  عدم توافق بین سازمان ها و ارگان های ذیربط  حمل و نقل  و ترافیک شهری برای اجرا برخوردار بوده  و بایستی  مجدد  مورد مطالعه  قرار گیرد و پس از آن با  ارائه  گزارش نهایی در صحن علنی شورا  نسبت به بازبینی و تکمیل آن  طرح جامع اقدامات مطلوبی  صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران،  برنامه ریزی و حمل و نقل  شهری شورای اسلامی ارومیه  با اشاره به تعدادی برنامه های شهرداری ارومیه برای روان سازی ترافیک و بهبود حمل و نقل شهری در سال 93، بیان کرد: مکان یابی پارکینگ های سطح شهر، مطالعات باز تنظیم خطوط تاکسیرانی، مطالعات اصلاحات هندسی نقاط حادثه خیز سطح شهر، به هنگام سازی مطالعات طرح جامع و امکان سنجی و مسیر یابی سامانه های حمل و نقل ریلی، ساماندهی علائم افقی و عمودی  سطح شهر ، هوشمند سازی تقاطع های سطح شهر، آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک،  ایجاد و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و خرید دوچرخه و ایستگاه توزیع دوچرخه در سطح شهر از جمله برنامه ها در راستای روان سازی ترافیک و بهبود حمل و نقل شهری  در ارومیه است.

  وی هم پوشانی سازمان های  متولی ترافیک و حمل و نقل شهری  با یگدیگر و فرهنگ سازی  استفاده از وسایط نقلیه عمومی توسط شهروندان را  از جمله بهترین روش ها در راستای حل معضل ترافیک در سطح شهر ارومیه  عنوان کرد.

Print
832 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان