• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه: نقاط بمباران شده شهر ارومیه نورپردازی می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه: نقاط بمباران شده شهر ارومیه نورپردازی می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، دکتر علیزاده امامزاده، با بیان اینکه بخش عمده اي از درک هويت شهر وابسته به نورپردازي فضاهاي شهري است، اظهار کرد: با نورپردازی فضاهای شهری مي توان در خوانايي، نماپردازي، تعلّق رنگ و ایجاد شهري جذاب و قابل سکونت براي شهروندان نقش داشت.

وی با اشاره به اینکه با آغاز جنگ تحميلي افراد غيرنظامي زیادی بعلت بمباران ها ی رژيم بعثي در شهر اروميه به شهادت رسيدند، اظهار کرد:  در راستای زنده نگه داشتن آن دوران، نقاط بمباران شده شهر اروميه با عنصر نمادين نور و با طراحي چراغهاي ويژه اي درکف نور پردازی خواهد شد تا نسلهاي آينده متوجه جنايات رژيم بعثي و اقدامات ددمنشانه آنها گردند.

وی با اشاره به ویژگی های  فنی طرح نورپردازی  ویژه درنقاط بمباران شده شهر، عنوان کرد: طرح روي حباب چراغ هاي کف ، الهام گرفته از بزرگداشت بمباران شهر اروميه است و تصوير اين واقعه را به صورت مجازي به وسيله نور در ارتفاعي از آسمان شب نمايان مي سازد و براي قابل ديد شدن آن در روز از يک شاخه سنگي فيزيکي حاوي نقشه و اطلاعاتي مربوط به تاريخ و محدوده بمباران، استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: لازم است شهرداري ارومیه نسبت به برنامه ريزي اجرايي و بودجه بندي لازم براي سال 94 اقدامات لازم را انجام دهند.

Print
745 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان