• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رتبه سوم شهرداری ارومیه در ارائه خدمات حوزه فناوری اطلاعات/ حذف زمان و مکان مهمترین مزیت فناوری اطلاعات است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رتبه سوم شهرداری ارومیه در ارائه خدمات حوزه فناوری اطلاعات/ حذف زمان و مکان مهمترین مزیت فناوری اطلاعات است

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه تأکید کرد:

به گزاش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ صادق حسین دوستی صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه شهرداری ارومیه با تشکیل سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سال 87 به حوزه فناوری اطلاعات ورود کرد، عنوان کرد:  ابتدا در جهت تامین زیر ساخت های لازم با تخصیص بودجه های سالیانه در جهت  توسعه فن آوری اطلاعات گام برداشت که علاوه بر تامین این زیر ساخت ها به تهیه نرم افزارها و سخت افزارها در حوزه آموزشی و انجام امورات جاری در شهرداری پرداخت .

وی با اشاره  به تهیه نرم افزارها و سخت افزارها در حوزه آموزشی، بیان کرد:  در سال 97  طرحی با عنوان شهروند الکترونیک و آموزش رایگان با هدف ارتقاءIT   شهروندان اجرا شد .

حسین دوستی افزود:  شهرداری ارومیه با انجام و تحقق اقدامات در حوزه فن اوری اطلاعات با شتاب بیشتر و قابل توجهی در مسیر پیشرفت شهر و انجام خدمات الکترونیک در  حرکت است و نیروهای مدیریت شهری در حوزه فن اوری اطلاعات تلاش ها را بر ارایه خدمات به بهترین شکل ممکن معطوف کرده اند .

وی با بیان اینکه حوز فن آوری اطلاعات یک حوزه ابزار ساز است، بیان کرد:  هیچ حوزه ای دیگر را نمی توان یافت که  فن اوری اطلاعات در ان ایفای نقش کند و در حوزه های مختلف چون موسیقی،  فیلم و آموزش؛ حوزه ها فن اوری اطلاعات  این قابلیت را دارد که ابزار خوب و مطلوب را ارایه دهد.

به گفته حسین دوستی  دو ویژگی مهم یعنی قابلیت حذف زمان و مکان در فن آوری اطلاعات وجود  دارد که این ویژگی ها برای  برخی دستگاه های اجرایی منجمله شهرداری ها که مخاطب بیش از حد دارند  قابل توجه  است.

وی افزود:  تحقق این ویژگی های فن آوری اطلاعات، کاهش ترافیک، کاهش هزینه ارایه خدمات،  تسهیل در انجام خدمات و  استفاده مفید از زمان را رقم می زند.

معاون  برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه یادآور شد:  بزرگترین ارزش فن آوری اطلاعات حذف زمان و مکان است که به مدیریت شهری این امکان را می دهد که بصورت مطلوب در حوزه ارایه خدمات گام بردارد.

به گفته وی شهرداری ارومیه تقریباً با ارائه  88 خدمت فن آورانه  در حوزه   IT رتبه سوم را در کشور دارد که رتبه های اول و دوم به ترتیب  شهر های مشهد و اصفهان بوده و شهر تهران نیز در رتبه چهارم قراردارد.

حسین دوستی با بیان اینکه بر اساس آمارتوزیع جمعیتی تقریبا 70 درصد جمعیت در شهرها ساکن است، عنوان کرد:  تمرکز بیش از حد جمعیت در شهرها و محدود بودن امکانات و منابع در شهرها، مدیران شهری را وادار کرده جهت توزیع عادلانه این منابع در بین شهروندان و استفاده از مکانیزم هایی برای قابلیت تجدید پذیری و بازگشت پذیری منابع  به سمت تحقق شهر هوشمند گام بردارند.

وی با اشاره به یکی از تعاریف شهر هوشمند، بیان کرد: شهر هوشمند،  شهری است که در ان منابع شهر بصورت هوشمندانه  و عادلانه با هدف ایجاد رفاه شهروندی توزیع شود و همچنین قابلیت برگشت پذیری هم داشته باشد.

حسین دوستی ادامه داد:  شهر هوشمند یک مقصد نیست بلکه یک مسیر و یک ایده است که هر چقدر در این مسیر حرکت کنیم با توجه به نیازهای جدید و تکنولوژی های جدید قابلیت پیاده سازی وجود دارد .

وی با اشاره به ارزیابی وزارت ارتباطات و وزارت کشور در  سال 96 در حوزه فن آوری اطلاعات شهرهای کشور، عنوان کرد:  در بین کلانشهرها 5 شهر  که بستر لازم برای ورود به شهر هوشمند را دارند انتخاب شد که شهر ارومیه یکی از آنها بود.

حسین دوستی افزود: معرفی شهر ارومیه به عنوان پایلوت شهر هوشمند منجر شد که اقدامات لازم  در این حوزه در قالب این ابلاغیه آغاز شد .

وی یادآور شد:  دلیل قرار گرفتن شهر ارومیه در بین 5 شهر هوشمند و زمینه های لازم برای ورود به شهر هوشمند در بین کلانشهرهای کشور شیب رشد و سرعت رشد  در حوزه فن آوری اطلاعات بود.

حسین دوستی افزود:  در تحقق این مهم در کنار فعالیت شهرداری ارومیه  سایر دستگاه هایی اجرایی استان نیز دخیل بودند.

وی عنوان کرد:  برخی  می گویند که  شهر هوشمند صرفا باید در حوزه الکترونیک و فن اوری انجام شود اما این گونه نیست  هر تصمیم هوشمندانه که بتواند منابع را به درستی صرفه جوی کند پارامتری از شهر هوشمند تلقی می شود .

وی اقتصاد هوشمند، دولت هوشمند، مردم هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند و سلامت هوشمند را از محورهای شهر هوشمند عنوان کرد و گفت:  در این بین شهرداری ارومیه در حوزه حمل و نقل هوشمند بیشتر از سایر محورها  باید فعالیت داشته باشد.

معاون  برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه با بیان اینکه هوشمندانه ترین اتفاقات در محل برخورد سازمان ها  با یکدیگر اتفاق می افتد، عنوان کرد: هماهنگی های لازم بین دستگاه های اجرایی جهت تحقق شهر هوشمند باید وجود داشته باشد و باید کارگروهی استانی تشکیل یابد  تا تکلیف و وظیفه دستگاه های اجرایی جهت پیاده کردن شاخص های هوشمندانه انجام شود.

Print
292 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان