• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رسول اصغر زاده رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی : نداشتن الزام قانونی مانعی در اجرای طرح شورایاری محلات
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رسول اصغر زاده رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی : نداشتن الزام قانونی مانعی در اجرای طرح شورایاری محلات

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «رسول اصغرزاده» با اشاره به دلایل اجرا نشدن شورایاری محلات،  ادامه داد: نداشتن الزام قانونی ومطرح نشدن آن در  ماده 71 قانون شوراها از جمله دلایل اصلی اجرا نشدن است.

وی افزود: داشتن الزام قانونی چگونگی و نحوه اجرای بهتر طرح را مشخص کرده و با فراهم آوردن زیر ساخت برای اجرای آن به ویژه اعتبار، شورا های اسلامی شهرهای کشور را  قادر به  اجرای طرح شورایاری محله می کند.

اصغرزاده در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیش بینی نشدن اجرای طرح شورایاری محلات در قانون شوراها این طرح در کلانشهری مثل تهران اجرا می شود، اظهار کرد: شهرتهران بعلت گسترده بودن و تعدّد محلات آن، توان ارتباط بیشتر اعضای شورا و حل مشکلات را ندارد و باید این طرح  در آنجا شکل می گرفت و اجرای این طرح به منظور رفع مشکلات شهروندان در محلات، در سایر شهر های کشور ازجمله ارومیه مطرح و حتی در برخی شهرها از جمله زاهدان و همدان نیز که تا مرحله برگزاری انتخاب محلات پیش رفته بود ولی بعلت بروز مشکلات با شکست مواجه شد.

وی اضافه کرد: نداشتن الزام قانونی و فراهم نشدن زیر ساخت های برای آن از جمله اعتبار، تعین محل، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از دلایل شکست در شهر همدان و زاهدان است.

وی گفت: برای اجرای این طرح علی رغم نداشتن الزام قانونی، امکانات زیر ساختی همچون اعتبارباید فراهم شود که با بودجه کم شوراها  این مهم  عملی نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان غربی در پاسخ به این سوال که چرا الزام قانونی برای تشکیل شورایار محلات در شهر های کشور محقق نشده است، بیان کرد: علت تحقق نشدن مجلس شورای اسلامی است  چرا که مجلس موضاعات مربوط به شوراها را مصوب کرده و آنها را وارد فاز اجرایی می کند.

اصغر زاده با بیان اینکه چندین بار طرح اجرایی شدن شورای یار محلات در قانون برای مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است، اظهار کرد:  مجلس شورای اسلامی  و دولت درتمامی موضاعات از جمله مدیریت واحد شهری شورای اسلامی شهر ها  که برای تصویب به  شورا برده می شود مقاومت کرده وحتی این مقاومت ها تا جایی رسیده است  که اخیراً مجلس طرح انتخاب شهردار را توسط هیئت حل اختلاف مطرح و همچنین دولت لایحه طرح انتخاب شهرداررا در  شهر های  بالای 200 هزار جمیعت توسط مردم و پایین تر از آن را توسط شورای اسلامی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی خواهد برد و با این تفاسیر آیا می توان طرح شورای یار محلات را قانونی کرد.

Print
679 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان