• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

روزانه 500 الی 600 تن زباله در شهر اروميه جمع آوری می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

روزانه 500 الی 600 تن زباله در شهر اروميه جمع آوری می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ احد یوسفی با بیان اینکه روزانه 500 الی 600 تن زباله در شهر اروميه جمع آوری، انتقال، دفن وساماندهی مي شود، بیان کرد: 50 درصد زباله هاي توليدي شهر اروميه  به صورت مكانيزه  از سطح شهر جمع آوري و به محل دفن زباله در سايت نازلو  انتقال داده مي شود.

وي با اشاره به اهمیت موضوع تفكيك زباله از مبدا پسماند های خشک و تر  و مشاركت شهروندان در اين باره ، اظهار كرد:  براي ترويج مقوله طرح تفكيك زباله از مبدا تاكنون برنامه هاي  آموزشي براي شهروندان و  آموزش هايي از طريق رسانه هاي ديداري وشنيداري صورت گرفته است

یوسفی با بيان اينكه  فرهنگ تفکیک زباله را باید از منزل رواج داد، اظهار كرد: با  ترویج فرهنگ تفکیک  زباله از مبدا خواهیم توانست  تفکیک را در روز به 50 تن  برسانیم.

وی بیان کرد:  تفكيك زباله از منزل  منجر به كاهش حجم زباله‌ها شده و اين مهم تاثير بسزايي در محيط زيست  دارد  و همچنین  ارزش افزوده که از تفکیک  زباله بدست می آید در بلند مدت ارزش اقتصاد زیادی برای شهر دارد .

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه  با تاکید دوباره بر فرهنگ ‌سازی تفکیک زباله‌های تر و خشک از منزل،  اظهار کرد: بر اساس آمار و آنالیزهای انجام‌شده 10 درصد از پسماندهای واحدهای تجاری و مسکونی قابلیت بازیافت است.

Print
246 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان