• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رونق در تسهیل امور و مشوق ها برای سرمایه گذار
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رونق در تسهیل امور و مشوق ها برای سرمایه گذار

به گزارش  مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ فرامرز مهاجرانی با اشاره به ارزیابی خود از وضعیت کنونی سرمایه گذاری در شهرها اظهار کرد: خوشبختانه مسئله سرمایه گذاری در کلانشهرهای کشور به نسبت مطلوب بوده اما توقع این است که تسهیل امور و مشوق ها و حمایت هایی که برای سرمایه گذار در نظر گرفته می شود، رونق بیشتری گیرد چون شهرداری ها هم اکنون با توجه به کمبود منابع و گستردگی شرح وظایف و خدماتی که با آن رو به رو هستند، به تنهایی از پس رسالت های خود برنمی آیند و مطمئنا باید به سمت مشارکت بخش خصوصی و حمایت های مردمی بروند.
رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اراک گفت: از سوی دیگر باید به درآمدهای پایدار، به صورت سرمایه گذاری شهرداری ها در شرکت هایی که توجیه اقتصادی از لحاظ سوددهی دارند نگریست.
وی بیان کرد: از سوی دیگر، شهرداری ها باید در شرکت هایی که بازرگانی قدرتمندی دارند، اعم از کارخانه جات و شرکت های تولیدی و بازرگانی، سهام دار شوند تا بتوانند از یک درآمد پایدار از ناحیه سهام بهره مند شوند.
مهاجرانی اظهار کرد: در پروژه های سرمایه گذاری که در ارتباط با پروژه های شهری یا پروژه های مسکونی و یا تجاری هستند، می توان به صورت مقطعی بر روی آن حساب باز کرد چون خود پروژه برای ساخته شدن، بین سه تا پنج سال زمان نیاز دارد، بنابراین نمی توان گفت که درآمد آن پایدار است بلکه موقت بوده و آن هم در شرایطی که به نتیجه برسد.
وی با اشاره به موانع جذب سرمایه گذار گفت: دو موضوع برای سرمایه گذار بسیار حائز اهمیت است که یکی تسریع در روند سرمایه گذاری و نیز سود مناسب است و در این راستا، از لحاظ تسریع، در شهرداری ها مشکلاتی وجود دارد چون خود سازمان های سرمایه گذاری نمی توانند صفر تا 100 پروژه یک سرمایه گذاری را پیش نمی برند.
رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری اراک تصریح کرد: برای مثال بحث صدور پروانه و کاربری ها و مجوزات اینچنینی باید توسط معاونت شهرسازی انجام شود اما به سبب چند پارچه بودن و جزیره ای بودن فرایند سرمایه گذاری، سرمایه گذار راغب نیست که به سمت پروژه های شهری برود بنابراین باید این کار تسهیل شده و یک ساز و کار مناسب بتواند در اسرع وقت کار سرمایه گذار را انجام دهد.
مهاجرانی گفت: علاوه بر آن متاسفانه در شیوه نامه و قوانین نیز ضعف هایی وجود دارد چون دستورالعمل ها به نفع سرمایه گذار نیست و سودآوری مناسبی ندارند.
وی در پایان با اشاره به اینکه ارومیه شهری زیبا و دارای توسعه و برنامه ریزی شهری مناسب و نیز موقعیت جغرافیای و گردشگری قابل توجه در کشور است اظهار کرد: ارومیه در موضوع سرمایه گذاری در برخی از بخش ها در سطح کشور حتی پیشرو بوده و به نظر می رسد در این راه بسیار خوب و موفق عمل کرده است.

Print
280 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان