• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رویدادهای استارت آپی شهر هوشمند در حوزه اقتصاد شهری تمرکز کنند/ هوشمندسازی از رانت و تخلفات پیشگیری می کند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رویدادهای استارت آپی شهر هوشمند در حوزه اقتصاد شهری تمرکز کنند/ هوشمندسازی از رانت و تخلفات پیشگیری می کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، توماج وحیدافشار در مراسم اختتامیه اولین رویداد استارت اپی شهر هوشمند ارومیه و آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی با بیان اینکه  هوشمندسازی در حوزه مدیریت شهری نیاز روز شهر است، عنوان کرد:  از بانیان اولین رویداد استارت اپی شهر هوشمند ارومیه و آذربایجان غربی تشکر می کنم.

به گفته وی ما انسان های تجربه گرایی هستیم و سعی می کنیم همه موارد را خودمان تجربه کنیم اما از بانیان رویداد خواهشمندم که تجارب و ایده های جدید را عملیاتی سازی کنند.

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: هوشمندی و هوشمندسازی ایجاد ساختاری برای انتخاب بهینه ترین حالت اجتناب ناپذیر در پاسخ به عمل ها و سوال ها است.

وحیدافشار ادامه داد: ارومیه یکی از شهرهایی است که قدرتمندترین زیرساخت ها را برای توسعه شهر هوشمند ایجاد کرده و در کنار زیرساخت ها ایجاد ابزار و استفاده از ابزارها باید مدنظر قرار گیرد.
وی با آسیب شناسی حوزه هوشمندسازی در آینده تصریح کرد: یک کنترل فراهوشمند بر هوشمندسازی تعریف و ایجاد شود تا مبادا مشکلات دیگری را شاهد باشیم.

وحیدافشار عنوان کرد: در حوزه اقتصاد شهری و مدیریت شهری خواهان تداوم برگزاری رویداد با هدف کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای شهری هستیم.

وی با بیان اینکه نمی توانیم از قافله هوشمندسازی عقب بمانیم، ادامه داد:  تا   40 سال آینده 90 درصد مردم ایران شهرنشین خواهند شد و با مشکلات عدیده در حوزه ترافیک، پسماند، فضای سبز و ... روبرو خواهیم شد که با روش های قدیمی و سنتی مدیریت شهرها امکانپذیر نخواهدبود چرا که منابع محدود و هزینه ها زیاد خواهد بود و این شرایط ضرورت ورود به هوشمندسازی را چندین برابر خواهد کرد.

وحیدافشار تأکید کرد: هوشمندسازی قابلیت تبدیل نقاط ضعف و معضلات به فرصت های جدیدی را دارد و زنجیره ای از ارزش ها را ایجاد می کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با سیستم هوشمندسازی رانت ها، تخلفات، سواستفاده ها و استفاده خواص عیان می شود و در مدیریت شهری شاهد شفاف سازی می شویم و چالش های موجود می تواند رفع شود.

وحیدافشار اظهار کرد: شهر هوشمند با کمک شهروند هوشمند می تواند ایجاد شود و شهروند هوشمند خود زیرساختی برای شهر است.

وی افزود: لازمه حرکت به سمت شهر هوشمند کمک و حمایت تمامی ارکان و ارگانها است و باید یار و یاور همدیگر باشیم و  اگر می خواهیم شهری هوشمند داشته باشیم باید در بین شهروندان نیز شاهد آموزش های هوشمندی و فرهنگسازی در این راستا را پیش بینی کنیم.

وحیدافشار خواستار این موضوع شد که تلاش کنیم تا ارومیه اولین شهر هیبرید مجازی هوشمند و فیزیکی تعریف شود تا امور مربوط به این حوزه نیز به طور مناسب پیش برود.

وی با تأکید بر نقش شورا در راهبری موضوع شهر هوشمند تصریح کرد: شورای شهر نهاد حاکمیت و سیاست گذاری و تعیین سبک مدیریت شهری است به عنوان عضوی از شورای شهر می گویم که  نقش قانون گذاری و هدایت مدیریت شهری به سمت هوشمندی در شورای شهر مورد توجه ویژه است و علاقمندی این شورا حرکت مدیریت شهری به سمت هوشمندی است.

وحیدافشار عنوان کرد:  هر یک متری که خودرویی در ارومیه کمتر حرکت کند و هر یک قطره آبی که برای آبیاری فضای سبز کمتر مصرف بشود ما یک قدم به سمت توسعه پایدار و حفظ منابع شهر و حفظ امانت گذشتگان و تحویل آن با حداقل دستکاری به آیندگان حرکت کرده ایم.

رییس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: نیل به اهداف نهایی شهر هوشمند میسر نیست جز با شهر هوشمندی که فقط در تئوری، رویدادها و روی کاغذ خلاصه نشود. 

Print
360 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان