• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رکود ساخت و ساز و بیکاری کارگران  گسترش سدمعبر را رقم زده است/ تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی شهرداری با پنج سال سابقه کارشناسی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رکود ساخت و ساز و بیکاری کارگران گسترش سدمعبر را رقم زده است/ تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی شهرداری با پنج سال سابقه کارشناسی

شهردار ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حسین مهدی زاده در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به جلسات و پیگیری های خود از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: هفته گذشته ارتقاء چارت سازمانی شهرداری را از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها پیگیری کردیم و قول مساعد برای حل بعضی موضوعات گرفته و در حال ارائه پیشنهاداتی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد نیروهای قراردادی شهرداری تبدیل وضعیت شوند، افزود: نیروهای قراردادی برای تبدیل شدن به پیمانی باید حداقل دارای پنج سال سابقه، مدرک کارشناسی و دارای پرونده گزینشی باشند.

به گفته شهردار ارومیه  این گام مؤثری در راستای امنیت شغلی و تثبیت آرامش روانی در شهرداری است است و در شش ماهه اول سال 1401 اتفاق می افتد.

مهدی زاده با اشاره به تخصیص قیر رایگان نیز ادامه داد: حواله 1050 تن قیر رایگان را دریافت کردیم و این در حوزه مراکز استان جزو استثنائتات بود که برای ارومیه اختصاص یافت که و در استخرهای ذخیره برای پروژه های عمرانی تخلیه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات شهرداری از دولت که در سامانه سمات ثبت شده 823 میلیارد است و 150 میلیارد تومان از این مقدار تهاتر شده است، تصریح کرد: اگر بتوانیم این مطالبات را به اوراق خزانه تبدیل کنیم می توانیم کلی از مشکلات و بدهی هایمان را حل کنیم و به کمک شورای شهر و نمایندگان مجلس نیاز داریم.

مهدی زاده به مشکلات موجود در پروژه میدان امام(ره) نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد: در مورد میدان امام ضوابط اجرایی تغییر کرده و هنوز منجر به جلسه نشده است اما میتوانیم از ظرفیت معاون وزارت راه و شهرسازی استفاده کنیم.

وی ضمن تأکید بر حل مشکل سد معبر و ریشه یابی اساسی این معضل یادآور شد: وقتی در شهر ساخت و ساز وجود ندارد و نمی توانیم پروانه صادر کنیم اغلب کارگران ساختمانی بیکارند و رو به مشاغلی می آورند که منجر به سد معبر می شود.

مهدی زاده اظهار کرد: درباره سد معبر دو تقسیم بندی داریم که در هسته مرکزی شهر به واسطه مغازه ها و در خیابانهای فرعی و رینگ میانی به واسطه وانت بارها ایجاد می شود اما اقدامات عملیاتی لازم را شروع کرده ایم که ظرف دو سه روز آینده مشهود خواهد بود.

وی یکی از مشکلات اساسی مبارزه با معضل سد معبر را فشارهای بیرونی دانست و ادامه داد: بعضی از افرادی که سدمعبر می کنند از طریق کانالهایی سفارش می شوند که نباید این رویه ادامه داشته باشد.
مهدی زاده با بیان اینکه شهر در اثر عدم توسعه و ساخت و ساز بر اثر ضوابط در حال قفل شدن است، تصریح کرد: بخشنامه ای آمده که شهرداری  نمی تواند به هیچ زمین قولنامه ای مجوز بدهد  و باید در نظر بگیریم که در شهر ما ساخت و ساز وجود ندارد و رکود اقتصادی نیز حاکم است.

وی با بیان اینکه اخیراً خبرهایی مبنی بر برگزاری امتحان تعیین سطح از پرسنل پخش و موجب نگرانی عده ای که توانمند نیستند، شد، گفت:  طبق هماهنگی با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و استعلام از این سازمان فرجه زمانی آزمون تعیین سطح را از دست دادیم و فعلا برگزار نمی شود.

شهردار ارومیه در پایان ضمن اشاره به مشکلات رانندگان استیجاری و تلاش برای حل مشکلات آنها از طریق تعیین و انتخاب شرکت خاطرنشان کرد: ماه جاری رانندگان استیجاری حوزه پسماند همزمان با پاکبانان حقوق خود را دریافت کردند و سعی داریم این روند را ادامه دهیم.

Print
233 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان