• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ساخت آرامگاه و گنبد مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ساخت آرامگاه و گنبد مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی

رییس سازمان آرمستان های شهرداری ارومیه خبر داد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حجت الاسلام و المسلمین امیر عباس عابدینی  بیان کرد:  باتوجه به جایگاه و منزلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حسنی که رشادت هاو جانفشانی های فراوان برای اسلام و انقلاب و مردم شریف آذربایجان کرده اند کاملا لازم و ضروری بود که آرامگاهی در خور شان ایشان طراحی و ساخته شود.

وی افزود:  سازمان آرامستان اقدام به طراحی و ساخت گنبد آرامگاه با استفاده از تجارب مهندسین و معماران خبره شهرداری ارومیه کرد.

عابدینی بیان کرد:  بر اساس اظهارات مهندسین پروژه ایده اصلی طراحی یادمان برگرفته از معماری چهارطاقی های ایرانی_ اسلامی شکل گرفته است.

وی با اشاره به مشخصات فنی  عنوان کرد:  بنا دارای چهار طاق ورودی از هر طرف و گنبد میانی در وسط  با ابعاد اصلی طرح 7.5 در 7.5 و زیربنای محل احداث یادمان در حدود 60 مترمربع و حداکثر ارتفاع 11.6 متر است و همچنین قوس های شکل دهنده طاق های ورودی از نوع قوس 5 و 7 تند است که اطراف آن با کاشی کاری های اسلیمی و آیات قرآنی نماسازی می شود و ارتفاعی در حدود 8 متر می باشد.

رییس سازمان آرمستان های شهرداری ارومیه  افزود: در فضای داخلی نیز کتیبه های پیش بینی شده که محل نصب آثار به جا مانده و یا نوشته ها و خاطراتی از آن مجاهد فقید در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: مصالح مورد استفاده در این بنا نیز متشکل از آجرنسوز شاموتی، کاشی های آیات قرآنی و اسلیمی، ورق استیل طلایی(پوشش گنبد)،سنگ گرانیت مشکی در کف است و  همچنین فضای داخلی دارای یک گنبد کاذب بوده که با کاشی های طرح اسلیمی بصورت رسمی بندی اجرا می شود.

Print
231 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان