• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ساماندهی سایت نازلو با جدیت و تلاش شبانه روزی در حال انجام است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ساماندهی سایت نازلو با جدیت و تلاش شبانه روزی در حال انجام است

به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه؛ «هادی بصاری» بیان کرد: اکیپ‌ نیروهای انسانی و ماشین آلات سازمان به صورت شبانه‌روزی و بی وقفه در حال فعالیت در سایت نازلو هستند و هم اکنون زباله‌ها در این سایت به صورت روزانه دفن و پروژه‌های ساماندهی در حال انجام هستند.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی سایت نازلو اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است که با استفاده از ظرفیت فنی کارشناسان و متخصصین برای مدیریت هرچه بهتر سایت نازلو تلاش شود و میزان خطرات زیست محیطی  ناشی از دفن زباله کاهش یابد.

بصاری  با اشاره به فعالیت‌های مستمر و شبانه‌روزی پرسنل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در سایت نازلو (محل دفن زباله) ارومیه گفت: جهت ساماندهی اصولی برنامه‌ریزی‌ها در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تنظیم شده است.

وی گفت: احداث لاگون آببند شیرابه، احداث کانال جمع آوری هدایت آب‌های سطحی، سیستم جمع آوری شیرابه و پشته‌های خاکی، خاکریزی و پوشش لایه زیرین و پوشش نهایی از جمله برنامه‌های اجرایی است که هم اکنون در مرحله اجرا هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: سامانه گازگیری، احداث تصفیه خانه شیرابه سایت فعلی، مطالعه و طراحی سایت دفن مهندسی و بهداشتی، ساخت سلول مهندسی و بهداشتی،احداث سیستم پردازش میانی و احداث کارخانه با رویکرد صنایع تبدیلی و انرژی‌های تجدید ناپذیر از برنامه‌های سازمان است.

وی گفت: روزانه 600 تن زباله خانگی توسط 900 پاکبان جمع‌آوری و برای دفن روانه سایت نازلو می‌شود و همچنین با شیوع کرونا از اسفند سال 98 موضوع پسماندهای کرونایی مورد رصد قرار گرفت و تلاش کردیم با مدیریت اصولی نحوه جمع‌آوری و دفع این پسماندها را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

بصاری خاطر نشان کرد: پرسنل سازمان مدیریت پسماند شبانه‌روز علاوه بر تلاش جهت حفظ پاکیزیگی سطح شهر که از وظایف سازمان است در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز فعالیت خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 700 کیلوگرم زباله کرونایی جمع آوری و دفن می‌شود این زباله‌ها توسط خودروهای ویژه سازمان از مقابل درب منازل شهروندان جمع آوری و در محل ویژه با رعایت اصول بهداشتی و ایزوله سازی دفن می‌شوند.

Print
317 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان