• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سرانه فضای سبز در ارومیه ۱۰ مترمربع افزایش می یابد/ ارائه خدمات الکترونیکی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در حوزه کاشت نهال
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

سرانه فضای سبز در ارومیه ۱۰ مترمربع افزایش می یابد/ ارائه خدمات الکترونیکی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در حوزه کاشت نهال

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، ولی مناف زاده در مراسم روز درختکاری که با حضور مسئولان شهری و استانی در پارک محمدرسول الله(ص) برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری ارومیه بر اساس وظایفی که دارد و بر طبق منویات رهبر معظم انقلاب که بر حفظ و گسترش فضای سبز تأکید دارند، اقدام به توسعه فضای سبز و افزایش سرانه آن در این شهر خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس سازمان سیما، منظر و فضای سبز اقدام به توزیع رایگان 50 هزار اصله درختچه و 7 هزار اصله نهال بین شهروندان در هفته درختکاری می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: این نهال ها در پنج نقطه از شهر که قبلا تعیین شده توزیع می شود.

مناف زاده با اشاره به توسعه خدمات الکترونیکی در سطح شهرداری ارومیه و ارائه خدمات غیرحضوری نیز تصریح کرد: جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از ازدحام در ایام شیوع کرونا با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان دسترسی به خدمات غیرحضوری در حوزه درخواست و کاشت نهال رایگان فراهم شده و شهروندان می توانند از طریق سایت khedmat.urmia.ir درخواست های خود را از خانه هایشان پیگیری و نیازی به حضور در شهرداری نیست. 

وی ادامه داد: با هدف افزایش حداکثری سرانه فضای سبز شهری، نهضت کاشت یک درخت برای هر شهروند را پیگیری می کنیم تا محقق شود.

 مناف زاده  یادآور شد: با مشارکت ادارات کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی  آذربایجان غربی طرح کمربند سبز ارومیه را برنامه ریزی کرده ایم که با این کار 10 مترمربع به سرانه فضای سبز شهر افزوده می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون سرانه اکولوژیکی فضای سبز در ارومیه 12 مترمربع است که با برنامه ریزی های به عمل آمده به 22 مترمربع برای هر نفر افزایش می یابد و این رقم بسیار خوب و مناسبی در سطح کشور است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با تأکید بر نقش شهروندان در تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: شهروندان با کاشت هرچه بیشتر نهال در مقابل منازل و حفاظت از درختان و فضای سبز موجود به یاری شهرداری بشتابند تا با مشارکت همدیگر شهری سبز، پاک و سالم را شاهد باشیم.

Print
294 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان