• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سمپاشی بهاره ی درختان سطح شهر از اول اردیبهشت 1400 آغاز شده است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

سمپاشی بهاره ی درختان سطح شهر از اول اردیبهشت 1400 آغاز شده است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، بهمن تمجیدی با اشاره به آغاز سمپاشی بهاره درختان از اول اردیبهشت بیان کرد:  درختان و فضاهای سبز شهری بدلیل زنده و پایا بودن، هر ساله با توجه به رشد فصلی و ذاتی خود می بایست همیشه مورد توجه متولیان کاشت و داشت قرار بگیرند.

وی ادامه داد:   لذا با توجه به زنده بودن آنها می بایست به نیازهای عمومی آنها شامل آبیاری، هرس، تغذیه با ( انواع مواد ریز مغزی - بزرگ مغزی ) و همچنین جهت جلوگیری از آسیبهایی که توسط موجودات زنده دیگر شامل انواع حشرات، آفات و قارچهایی که از سبزینه یا دیگر اندامهای گیاه تغذیه می کنند محافظت شوند.

تمجیدی عنوان کرد:  همکاران واحد حفظ نباتات سازمان با این موجودات زنده انواع آفات (  آفات گیاهی – قارچهای بیماری زا ) و سایر عواملی که باعث ایجاد امراض بر روی این گیاهان می شوند به روش فیزیکی – شیمایی، بیولوژیک و تلفیقی جهت مبارزه اقدامات لازم را انجام می دهند .

وی تصریح کرد: این روش ها بصورت هر ساله در فصول مختلف و بسته به نوع گیاهان، اقدامات پیشگیرانه و انواع مبارزات را جهت حفظ و سلامتی درختان فضاهای سبز شهری انجام می شود.

تمجیدی یاد آور شد: اقدامات پیشگیرانه که در اواخر فصل سرما با استفاده از ترکیب روغن ولک و همچنین ترکیبات قارچ کش ها به صورت ترکیبی بر روی اندام های هوایی درختان هدف محلول پاشی می شوند.

وی با بیان این که با آغاز فصل بهار و افزایش میانگین دما و رطوبت هوا در سطح شهرباعث فعالیت انواع امراضی که در طی زمستان در خواب زمستانه و غیر فعال بودند می شود، اظهار کرد:   با آغاز فصل بهار مبارزه شیمیایی جهت کاهش جمعیت آفات و دیگر امراض بصورت تخصصی تر از حشره کش ها و قارچ کش هایی که برای محیط زیست آثار حداقلی تخریبی را داشته باشند استفاده می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه  عنوان کرد:  شهروندان می توانند مواردی که برروی درختان در سطح شهر و معابر اصلی، فرعی و کوچه ها روئیت می کنند از طریق سامانه ی 137 شهرداری ارومیه گزارشات خود را ارائه کرده تا همکاران واحد سمپاشی سازمان سیما، منظر در اسرع وقت نسبت به سمپاشی محل مورد نظر اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد:  کلینیک مشاوره رایگان گیاه پزشکی واحد حفظ نباتات سازمان جهت مشاوره به شهروندان  در خصوص مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهان زینتی و آپارتمانی و غیره به شهروندان آماده ارائه خدمات است.

Print
405 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان