• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شتاب دهنده ها به کمک مدیریت شهری بیایند/چاره ای به غیر از حرکت به سمت فناوری های نوین نداریم
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شتاب دهنده ها به کمک مدیریت شهری بیایند/چاره ای به غیر از حرکت به سمت فناوری های نوین نداریم

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، احد یوسفی در افتتاحیه اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند ارومیه و آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت فناوری اطلاعات و شهر هوشمند بیان کرد: با حرکت فناورانه قطعا شاهد نتایج خوبی در مدیریت شهری خواهیم بود که هزینه های کمتری را نیز شاهد می شویم.

وی افزود: الزام به فناوری یک امر ضروری بوده و در ساختار مدیریت دهکده جهانی چاره ای به جز رفتن به سمت فناوری اطلاعات و فناوری های نوین نداریم و هر قدر تعلل و کوتاهی کنیم محکوم به حذف هستیم.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: تمامی ساختارها و سازمان ها همگی در کنار هم طوری کار کنند که بتوانیم با سرعت رشد فناوری جهان بتوانیم خود مطابقت دهیم.

یوسفی ادامه داد: شرایط به نحوی باید باشد که شهر و شهروند و دستگاه های اجرایی نهایت استفاده را از این تکنولوژی و سیستم داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه مدتها پیش ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند را آغاز کرده است، تصریح کرد:  فیبر نوری شهرداری به طول 74 کیلومتر با کیفیت خوب و پهنای باند مناسب زیرساخت توسعه شهر هوشمند است که از سوی مدیریت شهری اجرا شده است.

یوسفی اظهار کرد: باید از برنامه ها و اندیشه شتابدهنده ها و استارتاپ ها جهت استفاده از مزایای فیبرنوری و توسعه شهر هوشمند بهره برد تا شهر به سمت شهری سبز، فناورانه و آبی برسد تا همه از این فناوری و زندگی در این شهر به خود افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه شهر ارومیه به عنوان پنج شهر پایلوت شهر هوشمند کشور انتخاب شده است اظهار کرد: کارخانه فناوری که در دور قبلی شوراها مصوب شده باید سریعا اجرایی شود چرا که سطح اشتغال خوبی را با استفاده از ظرفیت کارخانه فناوری خواهیم داشت.

یوسفی  تصریح کرد: در بحث تعامل و همکاری در خصوص توسعه شهر هوشمند و ایجاد اشتغال در حوزه های فناوری فضای همکاری از سوی شورای شهر و شهرداری باز است.

وی عنوان کرد: در بحث ایجاد زیرساخت و تهیه و در اختیار دادن امکانات و استفاده از محصولات و ایده های استارتاپ ها آماده هرگونه همکاری هستیم.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امیدوارم شتابدهنده ها به مدیریت شهری کمک کنند چون اثر مستقیم با زندگی مردم و کیفیت زندگی در شهر دارد تا شهروندان به نحو مناسب بتوانند از ایده ها و تفکرات جدید در راستای رفاه و آرامش بهره مند شوند.

وی یادآور شد: مطمئنم یک اراده کوچک و یک ایده جدید می تواند راهگشا باشد و  با حمایت های موجود می تواند عملیاتی شود.

Print
364 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان