• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شفاف سازی به شهروندان یکی از رسالت های مدیریت شهری است/ رونمایی از پروفایل شهروندی در روزهای آینده
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شفاف سازی به شهروندان یکی از رسالت های مدیریت شهری است/ رونمایی از پروفایل شهروندی در روزهای آینده

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروند سپاری شهرداری منطقه پنج شهرداری ارومیه با تشکر و قدر دانی از حمایت های مدیریت شهری از حوزه فناوری اطلاعات، اظهار کرد: از مدت ها پیش سامانه شهروند سپاری با انجام برنامه ریزی های لازم به صورت پایلوت از شهرداری منطقه پنج وارد فاز اجرایی شد.
وی با بیان اینکه با اجرای سامانه شهروند سپاری رویدادی مهم در سطح شهرداری ارومیه رقم خورد، اذعان کرد: این سامانه برای اولین بار در سطح کشور در شهرداری ارومیه به صورت کامل اجرا می شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: سامانه شهروند سپاری در شهرداری های مشهد و شیراز فقط در بخش کوچکی از املاک اجرا می شود اما در شهرداری ارومیه این سامانه بصورت کامل در همه حوزه ها اجرا می شود.
به گفته اسدپور با راه اندازی کامل این سامانه، مقوله های شهروند سپاری و برون سپاری تحقق می یابد که امر شهروند سپاری به شهروندان واگذار شده و برون سپاری نیز  توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود.
وی ادامه داد: برای تحقق فرایند برون سپاری سامانه توسط دفاتر پیش خوان دولت، این دفاتر  آموزش های لازم برای تحقق این مهم را فرا گرفته اند.
اسدپور تصریح کرد: در اجرای فاز اول، استعلامات نقل و انتقال و استعلامات بانکی و ادارات در سطح شهرداری منطقه پنج، برون سپاری و شهروندسپاری شده است.
وی افزود: تاکنون با اجرای این سامانه در سطح شهرداری منطقه پنج شهرداری به صورت آزمایشی در حدود 547 خدمت به صورت الکترونیکی انجام شده است .
اسدپور تصریح کرد: امید است با حمایت های لازم شاهد اجرای فاز اول سامانه شهروند سپاری در سایر مناطق شهرداری ارومیه تا پایان امسال باشیم.
وی ادامه داد: همچنین با حمایت های بیشتر بخش اعظم روند صدور پروانه ساخت طی سال آینده برون سپاری و شهروند سپاری می شود.
اسدپور با بیان اینکه سامانه شهروندسپاری سازگار با گوشی های همراه و سامانه های تحت وب است، اظهار کرد: شهروندان می توانند از سایت شهرداری ارومیه و نرم افزارهای گوشی های همراه از مزایای سامانه شهروندسپاری برای بهره مندی از  خدمات استفاده کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: اطلاع رسانی های لازم برای دسترسی شهروندان به سامانه شهروند سپاری انجام شده است.
وی با اشاره به پروفایل شهروندی، عنوان کرد: پروفایل شهروندی طی روزهای آینده رونمایی می شود و شهروندان با ثبت نام برای این پروفایل،  خدمات مورد نیاز خود را بصورت الکترونیک از شهرداری دریافت می کنند.
اسدپور با بیان اینکه شفاف سازی به شهروندان یکی از رسالت های مدیریت شهری است،  عنوان کرد:  با تحقق این سامانه های الکترونیکی در مراحل بعدی، شهروندان می توانند بصورت شفاف در پروسه صدور پروانه ساخت و استعلامات، نحوه محاسبات را رویت کنند.
وی گفت: امید است روزی تمامی خدمات به صورت شفاف و آنلاین در دسترس شهروندان قرار گیرد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: با تحقق شهرداری هوشمند زندگی بهتر برای شهروندان رقم بخورد و اکنون که شهرداری ارومیه توانسته است که درصدی از این خدمات را به صورت الکترونیک به مردم ارایه کند توفیقی حاصل شده است.

Print
212 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان